Proměny vozu Toro Rosso STR6 na počátku sezóny 2011

Toro Rosso STR6 | foto: Scuderia Toro Rosso

Jak se změnil od prvních předsezónních testů vůz Toro Rosso STR6? Zaměříme se na difuzor, bočnicové panely a poslední "čínskou" úpravu výfuků.

Toro Rosso při testech vyzkoušelo nový difuzor, který nasadilo i do závodu v Melbourne. Jeho hlavní tvar se nezměnil, ale uprostřed přibyla dva vertikální prvky, které ohraničují centrální kanál a pomáhají zefektivnit proudění vzduchu ze střední části podlahy.

Velká změna se také dotkla horní hrany difuzoru, kde se objevila velká klapka složená z jedné části, nikoliv dvou. Mezi ní a okrajem difuzor se nachází otvor větší než u předchozí verze. Smyslem tohoto výřezu je umožnit volnější proudění vzduchu a snížení aerodynamického odporu.

Okraje této klapky jsou v rozích prodlouženy ke kolům kvůli snížení turbulencí v této klíčové oblasti, jak jsme to měli možnost v minulosti vidět u McLarenu.

Loni se snažily týmy nasměrovat co nejvíce vzduchu dovnitř difuzoru pro zvýšení přítlaků. Letos po zákazu dvojitých difuzorů odlišný způsob - snaží se urychlit proudění nad difuzorem, proto  se objevují v klapkách na jejích okrajích štěrbiny. Ty můžeme pozorovat také u Red Bull či Renaultu).

Toro Rosso pro zrychlení proudění vzduchu využívá koncept dvojité podlahy (nebo lépe řečeno koncept extrémně podseknutých bočnic, protože se o dvojitou podlahu v pravém slova smyslu nejedná). Red Bull s Williamse se toho snaží dosáhnout velmi úzkými bočnicemi, Williams speciálním řešením nízko položené převodovky. Ostatní týmy si pomáhají zatím "pouze" horkými plyny z nízko položených výfuků.

Bočnicové panely
Úpravy před začátkem sezóny v Melbourne se dotkly bočnicových panelů, jejichž zadní hrana byla vykrojena. Díky tomu kolem bočnic může proudit více vzduchu, což vede také ke snížení odporu.

Výfuky
V Číně stáj z Faenzy vyzkoušela během tréninků nové výfuky - nad jejich vyústění se objevila horizontální ploutev. Ty však do kvalifikace ani závodů na rozdíl od nových brzdových kanálků nenasadila.


Závodní verze, ve výřezu v Číně testovaná upravená verze výfuků

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy