Virgin představuje druhou generaci vozu stvořeného na počítači: MVR-02 (+foto)

virgin | foto: Manor Racing

Ruská stáj Marussia Virgin Racing dnes v televizním centru BBC představila svůj nový monopost MVR02, při jehož návrhu se spoléhala výlučně na počítačové (CFD) simulace.

Tým minulý týden během testování ve Valencii použil starší vůz VR-01, aby získal více času pro práci na novém. Nos MVR-02 je posazený poměrně nízko, oproti svému předchůdci je o 30 cm kratší a liší se také užší zadní části, kde konstruktéři sáhli po osvědčeném zavěšení typu pull-rod. Výfuky se nacházejí těsně u podlahy vzadu u difuzoru.

Návrhářský tým Nicka Wirtha ani tentokrát nesáhl po ověřování v aero-tunelu, celý vůz byl navržen výlučně pomocí CFD na počítači. Stejně jako Lotus či HRT, ani Virgin letos nebude používat KERS. Novou hydrauliku již stihli otestovat v Abú Zabí i minulý týden ve Valencii.

Po odkoupení Virginu Marusií můžeme nyní o týmu hovořit jako o ruském, ostatně tak je i přihlášen do letošního ročníku Formule 1, kdy za něj bude závodit Timo Glock s Jeromem d'Ambrosiem, který nahradil Lucase di Grassiho.

Šéf týmu Marussia Virgin Racing John Booth uvedl: "Loni jsme v F1 zažili jsme náročný, ale neuvěřitelně uspokojivý křest, a jsem velmi pyšný na to, že jsme se více než dokázali vyrovnat s tehdejší výzvou. Jsme velmi hrdi na to, že můžeme závodit jako Marussia Virgin Racing v roce 2011 a těšíme se, že se Marussii odvděčíme za její důvěru, kterou prokázala velkou investicí na sklonku loňského roku.

MVR-02 je jasným krokem vpřed ve všech oblastech a dokladem veškeré naše tvrdé práce na vývojovém programu za uplynulých 12 měsíců. Jsme potěšeni spolupráci s naším dodavatelem Cosworthem i ve druhé sezóně. Přes zmražení vývoje motorů tvrdě pracovali na optimalizaci spolehlivost a výkonnosti a plně očekáváme pokračování úspěchu, z něhož se těšili po návratu do tohoto sportovního odvětví.

Přibyla další výzva v podobě nového dodavatele Pirelli, učinili jsme však během skupinového testu na konci roku 2010 v Abú Zabí a minulý týden ve Valencii velký pokrok v přizpůsobení našeho mechanického balíku tak, aby vyhovoval novým PZero pneumatikám."

Technický ředitel Nick Wirth během prezentace řekl: "Jsme velmi potěšeni tím, že se náš proces digitálního návrhu v minulé sezóně Formule 1 osvědčil a že jsme předvedli, že je možné závodit na nejvyšší úrovni motosportu s vozem, který je navržen výlučně pomocí počítačové simulace. Hodně jsme se při tom naučili a dostali některé tvrdé lekce, které jsme využili v našem designovém programu pro rok 2011.

Zaměřili jsme se na každý jednotlivý problém, který nás loni postihl, ale svým vlastním unikátním digitálním způsobem. Například problémy s olejem hydrauliky a převodovky vyústily ve větším množství času, který jsme v CFD věnovali těmto oblastem, než času, který jsme věnovali celému aerodynamickému návrh našeho prvního digitálního vítězného vozu v roce 2008.

V Abú Zabí jsme měli příležitost ověřit si některá tato digitální vylepšení úspěšným testováním mnoha systémů pro MVR-02 na dráze. Rok 2011 tedy začínáme tak, jak bychom rádi pokračovali - být raději připraveni - testováním v Jerezu tento týden s mnoha částmi, které jsme již prověřili na závodní dráze, nebo vylepšeným a rozsáhlejším programem na testovacích zařízeních.

V oblasti čisté výkonnosti CFD představuje počet konfigurací, který nám náše nové procesy umožnily pro MVR-02 testovat, gigantický step kupředu ve srovnáním s VR-01. Těšíme se zde na další vylepšení, až začneme konečně těžit z našeho nového superpočítače, který nám poskytli naši partneři CSC pro rok 2011.

Věřím, že jsme s MVR-02 učinili opravdu pokrok a vyrobili vůz, který je přes změny v pravidlech aerodynamicky mnohem efektivnější než VR-01, navíc s velkými přinosy z hlediska celkové kvality. Poskytuje to dobrý základ pro vývoj v průběhu sezóny a jsem si hodně jistý tím, že budeme shcopni udržet vysoké tempo aerodynamického vývoje, které jsme nastoupili na počátku MVR-02 projektu."


 

Srovnání s loňským vozem VR-01


Technické informace:
- délka: 5 200 mm (o 300 mm kratší než VR-01)
- výška:  950 mm
- šířka: 1 800 mm
- rozvor: 3 300 mm (o 100 mm delší než u VR-01)

- konstrukce: monokok a nos z uhlíkových vláken, vyrobeno týmem Virgin Racing
- zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken +  titanové ohebné klouby, těhlice z hliníkové slitiny
- tlumiče: Penske

- kola: BBS
- pneumatiky: Pirelli

- palivová nádrž: palivové články bezpečnostní specifikace FT5
- objem: přes 220 l

-brzdy: třmeny AP Racing; uhlíkové koutouče a destičky Hitco

- volant: uhlíková vlákna
- posilovač řízení: hydraulický
- sedadlo jezdce: anatomicky tvarované z uhlíkových kompozitů
- pásy: šestibodové popruhy, šířka ramenní popruhů 75 mm + HANS systém

- ECU a logovací systémy: standardizovaná ECU dle FIA, homologovaná elektronika a elektrické
   systémy

- převodovka: precizní hliníková konstrukce Virginu, 7 rychlostní, podélně uložená
- diferenciál: elektronicky řízený, hydraulický
- volba rychlosti: páčkami řízený bezprodlevový hydraulický řadící systém
- spojka: AP Racing
- hnací hřídel: jednodílna s integrovanými tripod klouby

Motor
- označení: Cosworth CA2011
- typ: čtyřtaktní, s přirozeným sáním
- konfigurace: V8 90°
- konstrukce: blok a hlava - odlitek z hliníkové slitiny; písty z kovaného hořčíku, ocelová kliková
   hřídel
- kapacita 2400 cm3
- max. otáčky: 18 000
- ventilový rozvod: DOHC
- hmotnost: přes 95 kg
- vrtání válců: do 98 mm
- vstřikování paliva: 8 trysek, tlak 100 barů
- zapalování: osm cívek, každá s jednou zapalovací svíčkou
- svíčky: Champion
- lubrikace: suchá jímka

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy