Nový vůz se zbavil svého originálního řešení airboxu nad hlavou pilota, nos má posazen mnohem výše a podstatně se změnily i bočnice. Mercedes rovněž přešel v oblasti zavěšení z push-rodu na pull-rod.
Zbarvení bylo také lehce upraveno: stříbrná je zářivější a přibylo zelené barvy kvůli svému hlavnímu sponzorovi - firmy Petronas. Tým dnes oznámil příchod dalšího sponzora - Allianz, který opustil Williams.
Po minulé ne příliš úspěšné sezóně jsou očekávání u německého týmu vysoká.
Ross Brawn prohlásil: "Hned od startu sezony bychom chtěli udávat standart. Pokud bychom neudávali, tak uděláme vše, abychom se na čelo dostali. Každý se už velmi těší na to, jaké bude rozložení sil v nové sezoně. Máme dobrou technickou strukturu týmu a také jsme vylepšili organizaci našeho závodního týmu. Oba faktory jsou rozhodující, jeden pracuje v továrně, druhý na trati. Jsem si jistý, že tým odvedl a bude odvádět v průběhu celého roku lepší práci ve všech klíčových oblastech, než tomu bylo v minulosti."
Michael Schumacher při prezentaci nového vozu řekl: "Nemohu se dočkat letošní sezony. Už jsme to jako tým říkali několikrát, ale musím to opět zopakovat. Doufám, že jako tým dosáhneme opravdu hodně. Jsem si jitý, že v této sezoně budeme na stupních vítězů stávat pravidelněji, než tomu bylo vloni. Ideální by bylo, kdybychom stávali uprostřed pódia."
Nico Rosberg: "Jako každý rok doufám, že nadcházející sezona bude o hodně lepší, než byla ta minulá. Naše cíle jsou agresivní. Chceme bojovat na čele závodů a výzvou je pro nás vítězství v závodě. Každý zaměstnanec v našich továrnách v Brackley a Brixworthu pracoval extrémně tvrdě na tom, aby dostal stříbrné šípy zpět na vrchol. Nemohu se dočkat, až na trati uvidíme, jak na tom opravdu jsme."
S novým monopostem dnes jako první vyrazil Nico Rosberg, odpoledne jej vystřídá Michael Schumacher.
1 - vyústění výfuků
2 - pull-rod zavěšení
Srovnání s loňským vozem W01
Technické informace
šasi
- zformovaná uhlíková vlákna, kompozitní voštinová struktura
- zavěšení: závěsy a push-rodem aktivované torzní pružiny
- tlumiče: Penske
- kola: BBS, kovaný hořčík
- pneumatiky: Pirelli
- brzdy: třmeny Brembo, karbonové destičky a kotouče
- řízení: posilovaná ozubnice s pastorkem
- volant: konstrukce z uhlíkových vláken
- elektronika: FIA standardizovaná ECU, FIA homologované elektronické a elektrické systémy
převodovka
- sedmirychlostní, skříň odlitá z hliníku
- volba rychlostí: sekvenční, poloautomatická, hydraulicky aktivovaná
- spojka: uhlíková lamela
rozměry
- celková délka: 4800 mm
- celková výška: 950 mm
- celková šířka: 1800 mm
motor
- typ: Mercedes-Benz FO 108Y
- objem: 2,4 l
- počet válců: 8
- max. otáčky: 18 000 (maximum dle předpisů FIA)
- úhel sevření válců: 90
- vrtání pístů: 98 mm (maximum dle předpisů FIA)
- počet ventilů: 32
- hmotnost: 95 kg (minimum povolené FIA)