Vůz, který je evolucí loňského vozu, bude i letos pohánět motor Renault. Vyznačuje se vysokým nosem, protáhlým krytem motoru ve tvaru žraločí ploutve (ale nikoliv propojeným se zadním křídlem, což by bylo proti pravidlům) a odlišným zadním křídlem než loni s podobným mechanismem pro zvedání klapky jako u Renaultu.
Výfuků jsou kryté a jejich vyústění se nachází těsně nad podlahou pod horním předním ramenem zavěšení.
Šéf týmu Christian Horner po prezentaci řekl: "Člověk se pořád dívá dopředu. Trochu jsem nad tím uvažoval: Ve Formuli 3000 jsem na zisk titulu potřeboval také nějaký čas. Pak jsem F3 vyhrál třikrát v řadě. To bych rád dokázal i v tomto týmu. Zařadili jsme se mezi elitní jména, mezi která patří ty nejlepší týmy F1. Teď jsme se rozhodli na tom stavět. Chceme dokázat, že bychom k této společnosti rádi patřili i nadále. V roce 2010 jsme byli nejúspěšnějším týmem F1. Chceme tuto pozici potvrdit a podtrhnout velkým úspěchem. Máme štěstí, že máme pravděpodobně nejlepší jezdeckou dvojici v poli."
"Sebastien jde do sezony 2011 jako nejmladší mistr světa všech dob. To je něco jedinečného, v roce 2007 také vyhrál první závod jako nejmladší jezdec historie. Je také nejmladším jezdcem, který se postavil na poleposition. Nepochybuji o tom, že se může stát i nejmladším dvojnásobným mistrem světa.
Mark je také výborným jezdec. Vyhrál čtyři závody a ve finále měl až do konce šanci na titul. Samozřejmě musel být frustrován, že titul nevyhrál. V roce 2010 se toho hodně naučil. Je tak silnější, motivovanější a hladovější než byl předtím. Po šesti letech, kdy Red Bull převzal tento tým, se stal stabilní a vítěznou stájí, který má dva mistrovské tituly," zhodnotil piloty Horner.
Sebastian Vettel prohlásiil: "Cítím se stále minimálně stejně dobře jako tehdy v Abú Zábí, když jsem projel cílem. Tehdy bylo opravdu těžké uvědomit si, jak se to všechno stalo. Přes Vánoce jsem měl několik dní pro sebe, a tak jsem přemýšlel a teď je mi vše jasné.
Ale jako sportovec se musíte dívat pořád dopředu. Jde to docela rychle, když člověk víkend co víkend závodí. Teď jsme již nechali rok 2010 za námi. Budeme na něj hrdě vzpomínat, teď je však rok 2011 a před námi jsou nové úkoly. Takže si musíme stanovit nové výzvy, samozřejmě toho chceme dosáhnout ještě jednou. KERS již známe, jeho efekt jsme viděli již v roce 2009. Nicméně nastavitelná zadní křídla jsou trochu neznámou. Ještě nikdo auto s tímto křídlem neřídil a je těžké říci, jak to bude fungovat.
Nemůžeme se soustředit jen na výkon, ale také na dobíjení baterií z brzdění a také na to, jak to bude působit na auto. Týmy, které KERS používaly již v roce 2009 mají samozřejmě malou výhodu. Musíme však pracovat hodně tvrdě. Musíme se s tím naučit pracovat. Člověk musí trochu přizpůsobit jezdecký styl autu. Každý rok tomu tak je a s tím se musíme smířit. Proto jsme tu."
Mark Webber řekl: "Měl jsem šanci zapsat se do historie, ale bohužel se to nepovedlo. Má to však i hodně pozitivních stránek, do nové sezony jdu plný energie s vyčištěnou hlavou. Rok 2010 byl mým dosud nejpovedenějším v F1, skoro všechno klaplo. Škoda je, že jsem se na konci nestal mistrem. Ale i přesto bylo velmi pěkné, že jsem o korunku bojoval až do konce. Myslím, že jsem titul ztratil kvůli kvalifikacím. Budu na tom v letošní sezoně pracovat. Nebylo to však nějak špatné.
Člověk však musí přizpůsobit svůj jezdecký styl. Člověk se musí naučit vyjít s novými elementy a doufat, že vše bude vycházet. Než se do nového auta posadíte, tak si nemůže být ničím jistí. V minulém roce byly pořád nějaké změny v pravidlech. Je to nová výzva, před kterou jako tým stojíme."
"Nicméně v Adrianovi Neweym máme člověka, který umí s takovýmito věcmi vyjít mnohem lépe než kdokoliv jiný ve Formuli 1. Je jednoduše brilantní, když jde o změny pravidel. Je výborné, že Adrian pracuje pro nás.
Skutečnost, že minulá sezona byla moji nejlepší, mě dělá ještě více hladovým po úspěchu. Prošvihl jsem to v posledních metrech. Pokud by se mi letos naskytla podobná šance, tak musím zkusit zabojovat," dodal australský pilot.
Srovnání s loňským vozem RB6
Technické informace
- šasi: monokok z kompozitní struktur vyrobených Red Bullem osazený V8 motorem Renault jakožto plně namáhaným prvkem
- převodovka: sedmirychlostní, podélně uložená, s hydraulickým systémem pro posilované řazení a operace se spojkou
- spojka: AP Racing
- zavěšení: vzpěry z hliníkové slitiny, dvojité závěsy z uhlíkových kompozitů spolu s pružinami a anti-roll systémem, tlumiče multimatic, vpředu push-rod, vzadu pull-rod
- kola: OZ Racing - vpředu 12 x 13 palců, vzadu 13,7 x 13 palců
- pneumatiky: Pirelli
- brzdy: třmeny, destičky a kotouče Brembo
Motor: Renault RS27-2011
- objem: 2 400 cm3
- úhel sevření válců: 90°
- počet válců: 8
- počet ventilů: 32
- maximální otáčky: 18 000
- konstrukce: blok válců z hliníkové slitiny
- řízení motoru: standardizované řízení FIA (MESL), jednotka TAG310B
- elektronika: standardizovaná řídící jednotka FIA (MESL)
- palivo: Total Group
- maziva: Total Group
- váha: (dle předpisů FIA minimálně) 95 kg
Detailní pohled na zadní zavěšení typu pull-rod
Další informace a fotografie postupně doplníme.