Mercedes MGP W01 – Vývoj přední části podlahy v sezóně 2010

gp bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Jak se měnila přední část podlahy monopostu Mercedesu MGP WO1? V technicky zaměřeném článku doplněném o nákresy a fotografie se podíváme na úpravy, které tým provedl od prvního vyjetí vozu až po poslední závod.

Monopost W01 původně obsahoval poměrně velký a hranatý prvek pro směrování proudů vzduchu (tzv. splitter) v přední části podlahy (T-tray) se zvlnění po bocích, díky kterému měl vzduch pod vozem proudit efektivněji.

Podstatně větší velikost ve srovnání s ostatními týmy byla výsledkem rozhodnutí týmu, který do této části umístil velké množství závaží.

V pozdější části předsezonních testů v v prvním závodu v Bahrajnu došlo k vylepšení tohoto dílu: obsahoval další otvory po bocích kvůli zlepšení proudění vzduchu a aerodynamické efektivity ve spodní části vozu.

Vylepšení v Barceloně


Součástí velkého vylepšení, které Mercedes představil v Barceloně, byla také nová přední část podlahy. Delší rozvor si vyžádal úpravy v rozložení hmotnosti a odstranění části závaží, které bylo původně umístěno v těchto místech.


MGP W01 v Barceloně

Důsledkem toho došlo k snížení tloušťky podlahy, jež se stala aerodynamicky ještě efektivnější. Odstraněny byly i boční kanály pro vedení vzduchu.

Tým s touto verzí nastupoval až do konce sezóny. K drobné úpravě došlo pouze před Monzou, kdy bylo posíleno uchycení podlahy v přední části monopostu kvůli zpřísněným testům ohebnosti, s nimiž přišla FIA v reakci na stížnosti některých týmů na flexibilní prvky Red Bullu.


Přední část podlahy pak až do konce roku zůstala v podstatě nezměněna (Testy Pirelli, Abú Zabí)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy