Toro Rosso STR5 v Monze - Překvapivý skok kupředu

Toro Rosso | foto: Scuderia Toro Rosso

V Monze představil domácí tým Toro Rosso neobvyklé množství velkých novinek. Již na počátku týdne, kdy se jela Velká cena Itálie, na rovinkách ve Vairanu otestoval systém F-kanálu, během závodního víkendu nenápadně bez velké slávy nasadil dokonce i nové výfuky u podlahy, jejichž horké plyny proudily k difuzoru.

Toro Rosso letos již musí stavět vůz sám, nemůže tedy využívat technologie a zdroje Red Bullu. Na svém voze a nových vozech pracuje ve Faenze. Tým letos nepředstavoval jednu novinku za druhou, jako někteří z jeho konkurentů. Proto svým vozem STR5 velmi příjemně překvapil.

Křídla
Začněme od těch nejméně významných a očekávaných úprav vozu. Kvůli charakteristickým vlastnostem nejrychlejší trati šampionánu zde týmy jezdí s minimálním přítlakem kvůli snížení odporu a dosažení co nejvyšších rychlostí na rovinkách. Proto úpravy doznaly křídla. Přední bylo drobně upraveno, zadní je úplně nové.

F-kanál
Do pátečních tréninků (v kvalifikaci a v závodě se objeví až v Singapuru) nasadil poprvé systém F-kanálu (jen) na Buemiho voze ve velmi originálním provedení. Obsahuje sice vysokotlaký vstup vzduchu, jako některé ostatní týmy, vstup vzduchu je však umístěn až za hlavním airboxem, s nímž není propojený v jeden celek. Při aktivaci systému ústí vzduch do hlavního profilu, nikoliv do horní klapky, jako je tomu například u McLarenu.

Výfuky
Tým bez velké pompy nasadil rovněž moderní výfuky u podlahy, jejichž horké plyny pomáhají zvýšit přítlak v oblasti difuzoru. Tým překvapivě neměl žádné problémy s přehříváním či stabilitou, jako tomu bylo u konkurence. Koncovky výfuků jsou vyříznuté z vnější strany podobně jako u Red Bullu.


Stará verze


Nová verze - výfuky u podlahy

Přední část podlahy
Zpřísnění testů podlahy, které FIA připravila pro závod v Monze, vedlo tým k modifikacím v její přední části, kterou nyní komisaři mohou zatížit větší váhou. Tým však paradoxně odstranil přední spoj s šasi, podobně jako McLaren, což mělo vést dokonce k vyššímu výkonu. Jiné týmy (Mercedes) naproti tomu představily v Monze zdvojený přední úchyt.


Tým překvapivě odstranil úchyt v přední části podlahy

Příští rok jsou F-kanály zakázány, proto je zvláštní, že se malému týmu s omezeným rozpočtem vyplatila jeho nákladná příprava a nasazení na posledních šest závodů letošní sezóny. Nové řešení výfuků se však v příštím voze rozhodně uplatní, týmy budou tento koncept dále rozvíjet.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy