Změny na McLarenu MP4-25 v Belgii

GP Belgie | foto: McLaren

Krásná trať v Belgických Ardenách McLarenu seděla. Hamilton si z ní odvezl vítězství a nebýt chyby Sebastiana Vettela, který sestřelil před poslední šikanou Buttona, mohli se na pódiu radovat oba britští piloti. Jaké úpravy na voze MP4-25 pomohly stáji z Wokingu znatelně zvýšit výkonnost oproti Maďarsku?

Velká cena Belgie - změny od Maďarska


1. Hamilton se vrátil zpět k specifikaci předního křídla z Valencie; Button použil upravené přední křídlo
    z Maďarska, které nabízelo vyšší přítlak na přídi
2. Oba piloti použili zadní křídlo z Německa
3. Zdvojený otvor v podlaze před zadními koly po vzoru Ferrari
4. Odstraněno žebrování po levé straně kokpitu
5. Kvůli chladnějšímu počasí tým zvolil na zádi menší centrální otvor pro odvod horkého vzduchu a také
    oba menší otvory, které byly symetricky umístěny v krytu motoru
6. Zmizely i výřezy v horní straně bočnic

Přední křídlo
Button zvolil upravené maďarské přední křídlo (které mimochodem McLaren poprvé ukázal již v Silverstone) se zkrácenými křidélky horní kaskády – ty již ze jejich nosným vertikálním prvkem nezasahují směrem dovnitř. Toto křídlo poskytuje vyšší přítlak na přední nápravě a zároveň slušnou maximální rychlost na dlouhých rovinkách ve Spa kvůli toho, že menší křidélka znamenají také nižší odpor.

Hamilton naproti tomu upřednostnil přední křídlo z Valencie.


V Belgii se lišily i bočnice předních křídel obou pilotů

 

Zadní křídlo


McLaren použil zadní křídlo s F-kanálem z Německa i v Belgii, byť zdejší okruh nevyžaduje vysoký přítlak jako Hockenheimring.


Vyústění F-kanálu na zadním křídle

Otvory v zadní části vozu
Oproti Maďarsku, kde tým na zádi použil velký centrální otvor a menší symtrické výřezy po bocích, zkoušel nejprve McLaren žebrování pouze po levé straně, ale nakonec kvůli chladnému počasí a dostatečné kapacitě nepoužil ani to, což se pozitivně projevila na maximálních rychlostech.


Zadní část podlahy


Ve Spa se objevila podlaha s dvojitým otvorem v rohu zadní části před zadními koly. Pomáhá zvýšit množství vzduchu, které proudí k bočním kanálům difuzoru, díky čemuž generuje vyšší přítlak. Toto řešení použilo Ferrari již v Německu. Red Bull dosud také používal pouze jeden otvor a je docela možná, že své rivaly v tomto ohledu brzy napodobí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy