McLaren MP4-25 - V Německu s novými výfuky a dalšími úpravami v Maďarsku

Button, Jenson | foto: McLaren

Po neúspěchu s novými výfuky v Silverstone se McLaren konečně dočkal lepšího výsledku v Německu - novinky fungovaly a tým si odvezl i solidní počet bodů. V dalším technickém článku věnovaném britskému týmu se podíváme na úpravy, které na voze provedl nejen na Hockenheimringu, ale také během dalšího závodního víkendu v Maďarsku.

Německo – změny od Silverstone


1. Nové výfuky, jejichž horké plyny proudí přes upravený difuzor (s drobnými úpravami proti verzi ze
    silverstonských tréninků)
2. Žebrování po levé straně kokpitu
3. Žebrování na levé straně krytu motoru
4. Úpravy na difuzoru a podlaze

Zadní část – nové výfuky


Rozdíl mezi verzemi: izolace spodního závěsu, drobný výřez v kapotáži v oblasti vyústění výfuku

Tým na Hockenheimringu konečně nasadil do závodu nové výfuky s difuzorem. Balík úprav se ovšem od toho původního, který testovali v Silverstone, drobně liší: změny doznaly koncovky výfuků a kapotáž kolem nich.


Závodní verze (vpravo) se vyznačovala prodloužením výfukového potrubí a výřezem v něm

McLaren ve skutečnosti testoval dvě rozdílné verze nových výfuků: jednu s výřezem do kapotáže vedle jejich vyústění kvůli snížení teplot v této oblasti; druhou s prodlouženým výfukovým potrubím, které z boku také obsahovalo výřez, aby docházelo k silnější interakci s okolním vzduchem proudícím podél spodní části bočnic. Tato verze se vyznačovala také kouskem karbonu kolem výfukového potrubí, právě ji se také tým rozhodl nasadit do závodu.

Chlazení monopostu


V Německu zkoušel tým dvě různé konfigurace, v závodě použil tu asymetrickou (vlevo)

Britská stáj testovala žebrování po obou stranách krytu motoru, nakonec však použila asymetrické řešení: otvory pouze po levé straně vozu.


Difuzor

Nový difuzor, který McLaren zkoušel spolu s novými výfuky již v Silverstone, obsahoval větší a hranatější střední část s upraveným otvorem pro startér motoru, podstatně kratšími bočními vertikálními prvky a prohnutím horního prvku směrem dolu kvůli lepší spolupráci s novými výfuky.

Pod difuzorem na povrchu vnitřní větší stěně byly patrné pruhy zbarvené do modra. To bylo dáno novým nátěrem, z jehož zbarvení je možné vyčíst teplotu v jednotlivých místech. Díky tomu je možné učinit opatření pro zabránění nežádoucímu deformování, k němuž docházelo v Anglii.

Neobvykle se objevila tepelná izolace i na vnitřní straně difuzoru a křidélka, které se nachází na jeho vnější straně za zadním kolem. Vrstvou tepelněodolného materiálu byla pokryta i podlaha v oblasti za výfuky.

 

Maďarsko – změny od Hockenheimu


1. Nová prodloužená kapotáž obsahující velmi dlouhý zadní otvor pro odvod vzduchu a drobné
    dodatečné otvory před horním závěsem
2. Tým znovu použil “španělsko-monackou“ konfiguraci zadního křídlo pro vyšší přítlak
3. Drobné úpravy na spodním závěsu

Na pomalý Hungaroring, který vyžaduje vysoký přítlak, tým přivezl zadní křídlo velmi podobné tomu, které jsme mohli poprvé vidět ve Španělsku a které generuje velké množství přítlaku.

Chlazení monopostu


Německá závodní verze (vlevo), maďarská verze (vpravo)

Centrální otvor je nyní mnohem větší, než tomu bylo v předchozí verzi. Rovněž žebrování bylo nahrazeno novými symetrickými otvory. Nové výřezy byly tak velké, že skrz ně bylo možno spatřit pod krytem motoru vnitřní části zadního zavěšení.


Zadní zavěšení


Verze použitá na v Maďarsku (vlevo) a německá verze (vpravo)

Spodní závěs byl znovu přepracován: tepelná izolace, která jej chrání, se nacházela pouze na jeho vnější straně hned nad vyústěním výfuků. Toto řešení tým upřednostnil, protože bylo o pár dekagramů lehčí a kvůli prodlouženým koncovkám výfuků tolik netrpělo přehříváním – horké plyny totiž proudí pouze pod jeho vnější části.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy