Změny na Renaultu v Maďarsku - opět s novými křídly

gp maďarska | foto: Bridgestone

Renault přijel do Maďarska opět s několika změnami a - jak jinak - opět i s novým předním křídlem.

Poslední z top týmů, které ještě na svůj monopost nenasadily F-kanál, se chystá na jeho představení v Belgii. V Maďarsku tým prožil rozpačitý závod, když po chybě v boxech vypustili mechanici Robert Kubicu do cesty Adrianu Sutilovi a kvůli kolizi musel Polák odstoupit.

Svým životním výkonem ho ovšem zastoupil jeho ruský kolega Vitalij Petrov, jenž do cíle dojel pátý a vyválčil pro tým slušných deset bodů. Co se na vozech francouzského týmu v Maďarsku změnilo?

Boční srovnání monopostů R30

Změny na voze v Maďarsku:
1. Nové přední křídlo
2. Drobné úpravy podlahy a výfuků
3. Nové zadní křídlo

Přední křídlo
Renault již po jedenácté v sezóně představil v Maďarsku ve 12. závodě nové přední přítlačné křídlo. Ačkoli se hodně podobá valencijské verzi, doznalo pár drobných úprav: zúžení křidélka (1) a posilující vertikální prvek mezi ním a bočnicí (2), který zvyšuje stabilitu krajní části křídla při častém přejíždění obrubníků a hrbolů, typickém pro Hungaroring.

Zadní křídlo
Renault zachoval tvarování hlavního profilu ve tvaru písmene W, spodní náběžná hrana je nicméně rovná. Mezi nosníkem a spojem se spodní částí křídla ve tvaru V se uvnitř nachází vstup vzduchu, který ústí vzadu v úzkou podélnou štěrbinu, čímž dochází k rozdělení křídla na tři prvky.

V pravidlech jsou povoleny pouze dva (hlavní profil a horní klapka), ovšem týmy toto chytře obcházejí tvarování a možností umístit výřez široký max. 15 cm v centrální části. Díky tomu mohou volit mnohem vyšší úhly náklonu horizontálních prvků a generovat tak vyšší přítlak, který je v Maďarsku klíčový. Vozy zde jezdí v aerodynamické konfiguraci pro maximální přítlak, podobně jako v Monaku.

Na vnějších stranách v šířce přibližně 5 cm od okrajů si můžete všimnout, že klapka překrývá hlavní profil pod ní. Tato úprava slouží ke snížení indukovaného odporu. Hluboká křídla totiž vytvářejí víry vzduchu, které tento odpor generují na jeho bocích. Pro jeho snížení týmy volí navíc i výřezy v horních částech bočnic, které pomáhají snížit rozdíly v tlaku vzduchu.


Nové "maďarské" zadní křídlo zepředu a zezadu

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy