Renault R30 - Co se změnilo v Silverstone

Renault | foto: Lotus F1 Team

Renault po velkých změnách ve Valencii představil v Silverstone jen pár změn. V závodě však měl smůlu a z Anglie nakonec odjel bez bodu. Jaké změny jsme si tam na monopostu R30 všimli?

 English

Francouzský tým v Anglii znovu ukázal velký potenciál, když se dále přiblížil Mercedesu. Přispěl k tomu zejména velký balík úprav, který představil ve Valencii. Navzdory vysokým očekáváním však Kubica musel poprvé v sezóně odstoupit kvůli problémům s hnací poloosou a Petrov pro změnu dostal defekt, kvůli němuž dojel až na třinácté pozici.

Změny od Valencie

1. Návrat k turecké specifikaci předního křídla
2. Otvor na horní straně nosu, který se nacházel na Kubicově voze ve Valencii, v Silverstone nebyl
    použit
3. Menší brzdové kanálky, odlišné tvarované

Na voze se v Silverstone objevilo jen několik změn – včetně nového zadního křídla a přední křídlo se vrátilo ke své turecké specifikaci.

Přední křídlo


Turecká verze, k níž se tým vrátil, nabízí o něco vyšší přítlak. Během tréninku ovšem zkoušeli další novou verzi křídla.

Zadní křídlo


Renault již ve Valencii nasadil křídlo s prohnutými bočnicemi (1) a velkou Gurneyho klapkou na konci (2).

Brzdové kanálky


Ve Anglii Renault zkoušel dvě odlišné verze předních brzdových kanálků – obě byly podstatně menší než ty, jež použil ve Valencii. Ta, kterou si nakonec vybrali pro závod, byla nejen menší, ale také jinak tvarovaná: obdélníkový tvar byl nahrazen kulatějším, který snižuje nežádoucí turbulence vzduchu protékajícího podél vnitřní strany kol.

Download English version in PDF

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy