Velké změny na Ferrari F10 ve Valencii pod drobnohledem

Massa, Felipe | foto: Bridgestone

Velké věci si slibuje Ferrari od změn, které na svém monopostu F10 představilo ve Valencii. Pojďme se podívat na ty nejvýznamnější z nich, které pomohly zvýšit konkurenceschopnost rudého vozu během poslední Velké ceny Evropy.

Velká cena Evropy (Valencie) - změny od Kanady


1. Výfuky přesunuty blíže k podlaze
2. Upravený difuzor
3. Nové kompaktnější bočnice (přepracováno i chlazení uvnitř)
4. Nová převodovková skříň a geometrie zadního zavěšení (pouze na voze Felipeho Massy)
5. Návrat k turecké verzi zadního křídla
6. Zmizelo žebrování z bočnic (v Kanadě na levé straně)
7. Přepracované deflektory


Nové umístění výfuků

Ferrari do Valencie přivezlo velký balík změn, který měl významně zvýšit výkonnost auta. Největší změnou představoval nový difuzor, který byl "poháněn" horkými plyny z níže umístěných výfuků. Tato změna s sebou přinesla další výraznou změnu: nový tvar bočnic, přepracované chlazení uvnitř, novou geometrii zadního zavěšení a novou karbonovou převodovkovou skříň.

Díky nové verzi výfukového potrubí plynou horké výfukové plyny níže směrem k zadní části vozu a zvyšují tak aerodynamickou efektivitu difuzoru. Mění rovněž proudění vzduchu ve vnitřní zóně mezi zadními koly a kapotáží.


Termální nálepky na bočnicích zadního křídla

Kvůli této úpravy tým během pátečních tréninků pečlivě sledoval změny v rozložení teplot na zádi prostřednictvím malých termálních nálepek, které mění barvu v závislosti na teplotě. Byly rozmístěny v mnoha místech na zádi: na vnitřní i vnější straně bočnic zadního křídla, na spodních závěsech i v dolní části zadní kapotáže.

Deflektory


Ve Valencii došlo i na úpravu deflektorů, které usměrňují proudějí vzduchu podél monopostu za přední části vozu. Jejich horní část má větší vykrojení a k zádi se svažuje pod jiným úhlem.

Zadní křídlo

Tým ve Valencii opět nasadil tureckou verzi zadního křídla. Na městském okruhu bylo totiž zapotřebí většího přítlaku.

Zadní část vozu

V zájmu ochrany zadní části monopostu před vysokými teplotami výfukových plynů (až 800 °C) umístili mechanici za výfukové potrubí a mezi spodní závěsy ochranné kovové kryty.

Ke změně v zavěšení došlo pouze na Massově voze: spodní závěsy byly umístěny o něco výše (tím pádem i dále od výfukových plynů), což souviselo s novou převodovkovou skříní. Na Alonsově voze žel k podobné úpravě nemohl dojít, protože na rozdíl od svého kolegy nemohl bez penalizace (odsunutí o pět míst zpět na startovním roštu) využít novou převodovku kvůli pravidel, dle nichž musí vydržet minimálně 4 závody.

Difuzor

Ve Španělsku došlo opět k úpravám difuzoru, zejména v jeho centrální části dole. Horizontální hrana je nyní uprostřed více prohnuta směrem dolů. Úhel náklonu již není tak velký, čímž se snižuje rychlost odtékajícího vzduchu z tohoto kanálu. Změna možná souvisí s novým řešením výfuků po vzoru Red Bullu.

Horké výfukové plyny energizují tok vzduchu a pomáhají jeho odtoku z pod auta, čímž urychlují jeho proudění. Nové prohnutí spodní části difuzoru naopak tento proud zpomalují natolik, aby nedocházelo k nežádoucím turbulencím.

Na rozdíl od Red Bullu u Ferrari stále chybí v difuzoru drobné boční otvory pro vstup horkého vzduchu z výfuků do vnitřní zóny difuzoru. Je proto docela možné, že se v této oblasti dočkáme brzy ještě dalších změn.

Přední brzdy


Scuderia dovezla do Valencie zvětšené brzdové kanálky, které měla i v Kanadě.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy