Během posledních tří závodů v Austrálii, Malajsii a v Číně se Mercedes v úpravách svého monopostu zaměřoval zejména na jeho efektivitu. Výrazné modifikace se čekají příští víkend ve Španělsku, kde tým nasadí nové přední zavěšení s pozměněnou geometrií, kratší převodovku a možná také nový užší nos.
Tyto úpravy mají za cíl změnit rozložení hmotnosti, prodloužit rozvor kol a upravit tak dynamické charakteristiky vozu. V Barceloně by se měla objevit také finální verze jejich systému pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle (viz níže).
Změny v Austrálii
1. Bočnice v oblasti výfuků byly zmenšeny kvůli menším nárokům na chlazení v Melbourne (ve srovnání
s předchozím Bahrajnem), díky tomu mohl vůz dosahovat vyšších maximálních rychlostí.
2. Kvůli zmenšení bočnic a zachování dostatečné efektivity chlazení se před výfuky objevily průduchy
na obou stranách.
Změny v Malajsii
1. Tvarování bočnic se vrátilo k předchozí (bahrajnské) verzi kvůli podstatně vyšším teplotám v Malajsii.
Zmizely i dodatečné průduchy, které se před výfuky objevily v Austrálii.
2. Dva drobné otvory těsně nad podlahou pro zlepšení chlazení.
3. Tři výřezy po stranách kokpitu (v závodě pouze na levé).
Změny v Číně
1. Mercedes GP byl třetím týmem, který nasadil systém pro oddělování vzdušných proudů (tzv. stalling)
na zadním křídle svého monopostu (po McLarenu a Sauberu). Jednalo se o částečnou interpretaci
systému F-kanálu, který od počátku sezóny používá McLaren. Verze Mercedesu totiž neobsahuje
propojení krytu motoru, v němž veden vzduch (kanál), se zadním křídlem.
2. Tvarování zadní části bočnic opět dle australské specifikace s drobnými otvory kolem výfuků a
průduchem před ním pouze na levé straně.
3. Chybí výřezy po stranách kokpitu.
Objevila se také lota nového sponzora Autonomy po stranách nosu, na deflektorech a bočnicových panelech.
Před Čínou (nahoře), čínská verze (dole)
Systém Mercedesu pro oddělování vzdušných proudů je mnohem jednodušší než verze, kterou používá McLaren a Sauber. Přívod vzduchu je zajišťován dvěma otvory v hlavním (spodním) profilu zadního křídla. McLaren se Sauberem naproti tomu vzduch přivádějí kanálem v krytu motoru (žraločí ploutvi), který je přímo propojen se zadním křídlem.
Jedná se tedy o pasivní systém, který funguje bez zásahu jezdce. Mercedes zkoušel jeho prvotní verzi, která však okamžitě přinesla pozitivní výsledky, proto ji nasadil i do šanghajského závodu.
Dle zpráv z týmu v Číně se proto finální verze objeví až příští víkend v Barceloně, kde se zřejmě změní tvar kanálu a možná přibude i přívod vzduchu po vzoru McLarenu žraločí ploutví, kterou Brawn již loni na svém BGP001 zkoušel, nebo centrálním pilířem, na němž by zadní křídlo mohlo být uchyceno.