Renault R30 - Jak se změnil od Austrálie po Čínu

gp bahrajnu | foto: Renault Sport F1

Renault přes jisté pochyby o jeho formu po změně majetkových podílů v závodním týmu podává stále velmi dobré výkony. Podíváme se, jak pracuje jeho vývojové oddělení prostřednictvím změn, které provedli na svém monopostu R30 mezi závody v Melbourne a v Šanghaji.

Renault v šampionátu konstruktérů okupuje se 46 body pátou příčku a prohlásil, že si brousí zuby na čtvrtý Mercedes, na nějž ztrácí bodů 14. Významně k tomu svými výkony přispěl Robert Kubica, jenž v Austrálii dokonce dojel druhý za Jensonem Buttonem na McLarenu. 6 bodů přidal v posledním závodu lepšící se Vitalij Petrov, když obsadil sedmé místo a poprvé bodoval.

Austrálie


Změny od Bahrajnu
1. Nové přední křídlo
2. V trénincích zkoušeny nové brzdové kanálky
3. Přídavná křidélka na zádi
4. Přepracovaný difuzor
5. Noví sponzoři (nálepky): DIAC groupe RCI Bangue

Renault má velmi agresivní vývojový program a nové díly představuje v každém závodě. Rychlost vozu je slušná, týmu můžeme určitě nazvat nejlepším ze středu pole - občas dokonce prohání i Mercedesy. Snaží se i marketingové oddělení, které shání nové sponzory a peníze, které by měly zaručit další úspěchy.

Přední křídlo v Austrálii


Verze z Austrálie vlevo, vpravo z Bahrajnu

Přepracované bočnice předního křídla obsahují nové vyšší a zakřivenější venkovní vertikální křidélko (1), která zasahuje až po horní kaskádu (vrchní přední profil). Ta je zakončena drobnější trojúhelníkovou bočnicí (3) místo předchozí čtvercové. Pod ní je navíc ještě venkovní drobná ploutev (3), která pomáhá zvýšit tlak vzduchu. Drobný vertikální prvek (4) usměrňující proudění vzduchu pod křídlem byl přesunut blíže ke středu křídla.

Všechny tyto změny mají za cíl odklonit tok vzduchu mimo přední kola, což vede ke snížení aerodynamického odporu.

Zadní část


Uprostřed se nad zadní nárazovou strukturou objevilo křidélko (2); dvojice křidélek se objevila i nad brzdovými kanálky (1) - zvýšil se díky nim přítlak na zadních poloosách.

 

Malajsie

Změny od Melbourne


1. Nový vertikální panel na bočnicích
2. Přidány deflektory
3. Otvory nad podlahou (žaluzie)
4. Otvor před kokpitem, který slouží pouze pro jeho chlazení, používali pouze na Kubicově voze - v Sepangu však zmizel.

Deflektory


R30  neměla od slavnostního představení žádné deflektory, v Malajsii byly konečně na vůz přidány deflektory ve tvaru trojúhelníku.

Vertikální bočnicový panel

Nové panely se směrem k podlaze stáčejí dovnitř (k vozu).

Chlazení monopostu

V horkém Sepangu tým použil dodatečné žaluziové otvory nad podlahou. Odvod vzduchu byl zajištěn zejména v v těchto místech:
  1. Otvor kolem výfuků
  2. Otvor v kapotáži mezi zadními závěsy
  3. Žaluzie nad podlahou


3 - Chladící otvory nad podlahou (žaluzie)

Černé krabičky naplněné oxidem uhličitým v pevném skupenství (často nazývaný suchý led, protože se odpařuje přímo z pevného skupenství, aniž by se předtím změnil v kapalné) pomáhaly chladit přední i zadní brzdy a motor přes průduchy, když stál monopost v garáži či na startovním roštu před startem.

Přední brzdy


Renault testoval nové přední chladící kanálky s prodlouženými křidélky. Na obrázku je starší verze, kterou nasadili do závodu.

 

Čína


Změny od Malajsie
1. Upravené přední křídlo
2. Testována nová podlaha (pro závod nepoužita)
3. Žaluzie nad podlahou v chladnějším Sepangu nebyly použity

Přední křídlo


Verze z Číny vlevo, malajská vpravo

Došlo k prodloužení vnitřní spodní části bočnic - dochází k efektivnějšímu směrování většího objemu vzduchu pod křídlem poblíž bočnic.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy