Jak se změnilo Ferrari F10 v Austrálii a Malajsii

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

O proměnách monopostu Ferrari F10 od jeho slavnostního představení po Velkou cenu Bahrajnu jsme již psali. Dnes se podíváme na to, jak tento zatím nejúspěšnější vůz letošní sezóny Scuderia dále rozvíjí.

Austrálie

V Melbourne Ferrari bodovalo s oběma vozy, když Felipe Massa dojel třetí a Fernando Alonso, vítěz Velké ceny Bahrajnu, hned za ním. V závodě, který začínal na mokré trati, vítězství díky včasné zastávce získal Jenson Button, naopak zklamal Red Bull.

 

Změny od Bahrajnu


1. Přepracované bočnice předního křídla
2. Žebrování pouze na levé straně vozu (během tréninků po obou stranách), navíc s Gurneyho
    klapkami, které urychlují proudění teplého vzduchu na zadní křídlo
3. Drobná úprava difuzoru pro pohodlnější zasouvání startéru motoru

 

Přední křídlo

V Melbourne Ferrari představilo upravené bočnice, které měli nižší vertikální prvek (1), který byl na přední i zadní straně (2, 3) více prohnutý směrem ven kvůli lepšímu směrování vzduchu kolem předních pneumatik. Klapka v zadní části (5) byla zrušena. Pryč je také vyboulení na vnější části bočnice (6), kde byl umístěn mechanismus pro nastavení profilu křídla. Tento mechanismus, jenž umožňuje měnit úhel křídla až o 6 stupňů, byl zřejmě také přepracován.

 

Chladící otvory

1. Žebrování pouze na levé straně (v Bahrajnu po obou stranách) s Gurneyho klapkami
2. V oblasti upevnění závěsů k monopostu
3. Zadní centrální otvor
4. Otvory na konci krytu motoru

 

Malajsie

V Malajsii tým doplatil na špatnou kvalifikaci a přespříliš velký spoleh na meteorologické radary. Felipe Massa v závodě vyválčil dva body, Fernando Alonso musel odstoupit kvůli poruše motoru poté, co od začátku musel bojovat s problémy při podřazování.

Změny od Austrálie


1. Ferrari zkoušelo dodatečné chladící otvory po stranách kokpitu, ale během závodu je nepoužilo.
2. Nový štítek chránící pilota na přední straně kokpitu (pouze u Alonsa)
3. Nový otvor v zadní části podlahy během tréninků (v závodě nepoužit).

Déšť v tropickém Sepangu zchladil vzduch i trať na nižší teploty, než se čekalo, což na druhou stranu neznamenalo, že by se týmy chlazení nevěnovali. Tým proto v pátek testoval dodatečné otvory v oblasti kokpitu a žebrování po obou stranách motoru. Pro chladnější závod ale všechny otvory nebyly využity, díky čemuž vůz kladl menší aerodynamický odpor.

 

Chladící otvory

1. Žebrování během závodu pouze po levé straně
2. V oblasti upevnění závěsů k monopostu
3. Zadní centrální otvor
4. Otvory na konci krytu motoru
5. Dodatečné otvory po obou stranách kokpitu byly testovány, v závodě však nepoužity

Systém pro oddělení vzdušných proudů na zadním křídle
Tým usilovně pracuje na vlastní verzi systému F-kanálu, s nímž přišel letos McLaren a který už zkouší v trénincích také Sauber. Podle Domenicalliho jsou přínosy tohoto systému velké a určitě pomohou zvýšit maximální rychlost monopostu až o 6 km/hod.

Na F-kanálu pracují již nějakou dobu všechny týmy - pouze Renault prohlásil, že se zaměří vylepšování jiných stránek svého monopostu a tento systém nehodlá nasadit. Pokud ale bude chtít udržet krok s nejlepšími týmy, nic jiného mu podle mě stejně nezbude.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy