Analýza Red Bullu RB6 po Bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Red Bull Racing

Red Bull přijel do Bahrajnu s několika drobnými úpravami proti posledním zimním testům. A zejména v kvalifikaci všechny překvapil svou rychlostí, když Vettel předčil obě Ferrari a McLarenům nadělil dokonce více než vteřinu.

Na monopostu se od prvních testů do Bahrajnu změnil difuzor (1) - došlo ke zvětšení centrálního kanálu a druhého patra. Upraveno bylo i přední křídlo (2), výstupní otvor vzduchu oprostřed pod ploutví na zádi (3). Nové jsou vertikální panely na bočnicích (4) a také deflektory (5).

Vyústění výfuků bulo umístěno níže k podlaze (6). Při testech se snažil Red Bull zmást konkurenci, když do míst, se obvykle nachází (7), nalepil pouze jejich obrázky.

Proud vzduchu z níže položených výfuků díky své své vyšší teplotě zvyšuje účinnost difuzoru.  Ne pouze obyčejným obtékáním horního patra difuzoru - v jeho horním patře na boku jsou totiž drobné otvory, kterými horký vzduch z vývuků proudí dovnitř a urychluje proudění. Umoňuje to navíc zvolit agresivnější sklon, aniž by docházelo k oddělení vzdušných proudů.

Nyní se podrobněji podíváme na některé z výše uvedených novinek.

Panely na bočnicích a vylepšení deflektorů
Do Bahrajnu přivezl Red Bull nové boční panely a deflektory. Panely jsou ve spodní části užší (1), nové je i uchycení zpětných zrcátek (2). Deflektory jsou o něco nižší (3) a část již nemá schodovitý tvar (4).

Otvory pro odvod vzduchu
Zadní střední otvor byl podstatně zvětšen již v Barceloně. Nyní je zakulacený, ve tvaru vajíčka - nikolik obdélníkový jako dříve. V Bahrajnu se objevilo další vykrojení v horní části (žlutá šipka). Kolem kokpitu navíc přibyly další otvory (zelená šipka).

Modifikace předního křídla
Upravený přední spoiler s menším přídavným křidélkem (1) se  objevil již během druhého testu v Jerezu. Toto křidélko, jež bylo dříve rozděleno na tři části, se nyní skládá s částí dvou.

První z nich - ta blíže k okraji (2) zůstala nezměněna. Obsahuje dvojitý profil, který se stará hlavně o generování přítlaku. Střední část (3), který doznala změny, tvoří rovněž dvojitý profil, ovšem menších rozměrů. Nyní obsahuje také bočnici.

Čtvrtá část (4), která sloužila zejména pro stabilizaci vzdušného proudu, byla zrušena. Vertikální prvek (5), který ji podpíral, se přesunul blíže ke kraji k výše popsané třetí části.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy