Force India VJM03 - Úprava vertikálního spoileru a přední křídlo

gp bahrajnu | foto: Sahara Force India

Force India oplývala loni vysokou aerodynamickou efektivitou, monopost však byl horší na pomalejších okruzích, kde nedokázal generovat takový maximální přítlak, jako ostatní. Dle designérů nového vozu VMJ03 silné stránky zůstaly zachovány a slabiny byly zčásti odstraněny. V krátkém pohledu na jejich auto se podíváme na přepracování vertikálního křidélka před bočnicemi a přední křídlo

Vertikální spoiler

Týmy při testech v Barceloně většinou přestavily významná vylepšení aerodynamiky na svých vozech. Indický tým tam přepracoval svá vertikální křidélka - a tuto verzi přivezl také do Bahrajnu.

Křidélko má větší vykrojení v horní části na svém zadní okraji, díky tomu protéká více vzduchu mezi ním a bočnicí. Sekundárním výsledkem tohoto řešení je snížení aerodynamického odporu.

V jeho spodní třetině se navíc objevuje podélné křidélko, které lépe směřuje vzduch směrem k zadní části vozu.

Z obrázku si můžete rovněž všimnout, že deflektory u VJM03 jsou menší než u ostatních týmů a mají trojúhelníkový tvar. Směrem k zádi klesají a jsou zakončeny na úrovni vertikálního křídla.

 

Přední přítlačné křídlo

Přední spoiler obsahovalo dva prvky a přídavná křidélka. Zde je detailní popis:

1. Centrální zóna je dána pravidly: musí být 500 mm široká a musí být tvořena jediným prvkem.
2. Vertikální pilíře
3. Hlavní profil směrem ke kraji stoupá - což zvyšuje množství proudícího vzduchu pod vozem a poblíž
    bočnic.
4. Vertikální rozdělovač vzduchu pod hlavním profilem směřuje vzduch ven.
5. Horizontální rozšíření bočnic snižuje citlivost na předního křídla na náklon vozu.
6. Přídavné dvouprvkové křidélko zvyšuje přítlak
7. Bočnice se skládá ze dvou vertikálních prvků, které vytvářejí vnitřní kanál pro vzduch, jenž zde navíc
    může proudit rychleji. Zadní prvek jej odklání mimo kola.
8. Na nejzazším konci horní klapky je drobný výřez, který vede ke snížení aerodynamického odporu na
    dlouhých rovinkách.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy