Lotus je zatím posledním z týmů Formule 1, jež představily své vozy. Zbývají už jen USF1 a Campos, o kterých ale někteří lidé pochybují, že to vůbec kvůli finančním problémům dotáhnou na start prvního závodu.
V Royal Horticultural Hall se dnes v podvečer sešlo na 400 lidí - všichni zaměstnanci a další hosté. Gascoyne se během odhalování chopil slova. Přiznal, že je to pro něj velmi zvláštní okamžik a poděkoval majiteli týmu Tonymu Fernandesovi za důvěru.
"Představení nového vozu je okamžik, na který je designérský a celý tým hrdý. Tento ale pro mě osobně znamená velmi mnoho ze dvou důvodů. Zaprvé - jméno Lotus se vrácí zpět do F1, což je velmi zvláštní," popisuje Gascoyne. "Vyrůstal jsem v Norfolku o chodil jsem do školy, která je vzdálená 8 km od původní továrny. Vyrůstal jsem v době, kdy Lotus vyhrával závody a šampionáty, takže příležitost pracovat s tímto týmem je něco mimořádného. Ale také výzva: přivést do F1 nový tým a nové autoza tak krátkou dobu!
"Máme fantastické duo jezdců, kteří vložili důvěru v celý tým návrhářů. Jsem hrdý na to, že můžu stát zde na pódiu a zastupovat ten tým - odvedl skvělou práci," dodává Gascoyne.
Prvním pilotem, kterého Lotus potvrdil, byl Ital Jarno Trulli, jenž řekl: "Pro mě to je okamžik plný emocí - bude to skvělé přivést Lotus zpět na trať, kam patří. Čelíme velké výzvě - ale kvůli toho jsme tady. Jsem pro to opravdu zapálen."
Trulliho partnerem bude Heikki Kovalainen, který přišel po dvou letech strávených v McLarenu. "Celý tým předvedl fantastické úsilí. Když jsem přišel poprvé za Mikem a Tonym, na recepci byli čtyři lidé, zeptal jsem se jich: Jste si jisti, že se to do Bahrajnu zvládne? Řekli, že v pohodě. Už se nemůžu dočkat příštího týdne, kdy začneme jezdit a dělat svou práci," uvedl finský pilot.
"Slovy ani nedokážu popsat, co dnes cítím," prohlásil majitel týmu týmu Fernandes. "Je to úžasná věc, obdržet licenci F1, a z počátečních pěti lidí v Hinghamu to dotáhnout až se dnes s tímto vozem. Bylo to vzrušující, když Clive (Chapman) řekl, že to je jako na počátku Lotusu kdysi v minulosti."
Obecné technické informace
- karosérie a šasi: uhlíková vlákna
- přední a zadní zavěšení: uhlíková vlákna
- tlumiče: Penske
- řízení: Lotus
- převodovka: X-Trac
- spojka: uhlíková AP Racing
- brzdy: kotouče a destičky Hitco, třmeny AP Racing
- chladící systémy: vyvinuté vlastním týmem Lotusu
- vybavení kokpitu: MES
- volant: Lotus
- sedadlo: Lotus
- hasicí systém: FEV
- kola: BBS dle specifikací Lotusu
- baterie: Yuassa
- palivo a maziva: neuvedeno
- rozvor: přes 3 000 mm
- celková délka: neuvedeno
- celková výška: 950 mm
- motor: Cosworth V8 CA2010
Vůz již absolvoval první zkušební jízdy v Silverstone počátkem týdne. Příští středu by již neměl chybět při testování v Jerezu spolu s ostatními týmy.
Oficiální záběry z prvních jízd v Silverstonu