Nový Red Bull RB6 - další dílo geniálního Neweyho (aktualizováno)

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Druhý nejúspěšnější tým loňské sezóny dnes před zahájením testů v Jerezu představil svůj monopost pro rok 2010. Od jeho tvůrce Adriana Neweyho se hodně čekalo.

Barvy Red Bullu budou i letos hájit Sebastian Vettel, jenž skončil loni druhý v šampionátu jezdců (11 bodů za Jensonem Buttonem), a čtvrtý muž loňské sezóny - Mark Webber.

Rakouský tým je posledním z týmů závodících v loňské sezóně, který dnes předvedl svůj vůz. Ten je logickou evolucí předchozího RB5 - nejrychlejšího monopostu druhé části loňské sezóny.

Nos je opět ve tvaru V, extrémněji než vpřípadě jeho předchůdce, okraje seříznuté. Budou tak moci k bočnicím a před kapotáž více vzduchu k difuzoru.

Bočnice jsou hodně vykrojené a kryt motoru ve stylu žraločí ploutve je propojen se zadním křídlem, které ale neobsahuje žádný výřez, jak jsme zatím viděli u konkurence.

Jejich difuzor je poměrně úzký, zatím se zdá, že jeho horní část tvoří spodní plát zadního křídla, podobně jako u Sauberu C29. Zavěšení zadních kol je opět typu pull-rod, což je ve startovním poli unikátní.

 

Obecné technické informace:

- šasi: monokok z kompozitní struktur vyrobených Red Bullem
- převodovka: sedmirychlostní, podélně uložená, s hydraulickým systémem pro posilované řazení a operace se spojkou
- spojka: AP Racing
- zavěšení: vzpěry z hliníkové slitiny, závěsy z uhlíkových kompozitů spolu s pružinami a anti-roll systémem, tlumiče multimatic
- kola: OZ Racing - vpředu 12 x 13 palců, vzadu 13,7 x 13 palců
- pneumatiky: Bridgestone
- brzdy: třmeny, destičky a kotouče Brembo

Motor: Renault RS27-2010
- objem: 2 400 cm3
- úhel sevření válců: 90°
- počet válců: 8
- počet ventilů: 32
- maximální otáčky: 18 000
- konstrukce: blok válců z hliníkové slitiny
- řízení motoru: standardizované řízení FIA (MESL), jednotka TAG310B
- elektronika: standardizovaná řídící jednotka FIA (MESL)
- palivo: Total Group
- maziva: Total Group
- váha: (dle předpisů FIA minimálně) 95 kg
- baterie: Renault F1 Team

 

Srovnání s loňským RB5

 

Srovnání s Toro Rosso STR5

Letos se vozy více liší, protože si tým s Faenzy musí stavět auto sám. Přesto se podobnost nezapře. Žraločí ploutev se sacími otvory je podobná, Red Bull má však propracovanější tvary, což je patrná zvláště na kratších, zakřivenějších a celkově elegantnějších bočnicích, a také na zpracování nosu, zvláště horních výstupků.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy