Proměny zadních spoilerů na Monze

McLaren | foto: McLaren

Včera jsme se podívali na upravená křídla některých týmů pro Monzu - nejrychlejší okruh kalendáře vyžadující nejnižší přítlak. Všechny týmy pro tento závod jednorázově upravují aerodynamiku svých monopostů - dnes si ukážeme změny na zadních spoilerech u BMW, McLarenu a Brawnu.

BMW

Ačkoliv na Monzu nepřivezl tak extrémní řešení minimalizující aerodynamický odpor jako v minulosti, BMW Sauber bezesporu patřil k těm týmům, které nasadily ukázkové zadní křídlo generující nízký přítlak.

Z obrázku je vidět, jak se vyvíjela závodní verze v posledních třech závodech od Valencie, kde BMW využívalo i přídavné centrální křidélko (1). Oproti Monze ubyl výřez v boční části, což vylepšuje průchod vzduchu a umožňuje dosáhnout vyšších rychlostí (2). Hlavní profil i klapka již nejsou tak hluboké jako v Belgii (3).

 

McLaren

Stříbrní pro Itálii také pro Velkou cenu Itálie upravili zadní křídlo, i když ne tak extrémně jako výše uvedené BMW. Bočnice jsou pobdobné jako u Renaultu, na rozdíl od něj (a většiny ostatních) McLaren si v nich ponechal žebrování (3 otvory) i pro zdejší závod.

Na obrázcích vidíte, jakou verzi nasazovali pro poslední 3 závody. V jednom z deštivých tréninků v Belgii McLaren testoval více zakřivenou verzi křídla, kterou ale zatím v závodech nepoužil.

 

BrawnGP

Brawn ve již do Spa přivezl nové zadní křídlo se systémem pro změnu polohy obou profilů zároveň. Na Monze byl snížen se úhel náklonu obou profilů.

Barrichello (nejen v Monze) údajně volil nižší aerodynamický přítlak, což by mohlo vysvětlovat to, že na rychlých tratích poráží Buttona (i když ve Valencii ho také porazil a jelo se s vysokým přítlakem - Brit se údajně více trápil s pneumatikami).

 

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy