Stříbrní zde představili úplně nové zadní přítlačné křídlo s velkým výřezem uprostřed přední části hlavního (spodního) křídla. Tento otvor, který je podstatně větší a má dokonalejší tvar než tomu bylo u předchozí verze spoileru, ale McLaren jeho vyústění řeší jinak než konkurence - vzduch z něj nesměřuje přímo ven, protože ze zadu není otvor stejný - je uvnitř křídla v podstatě horizontálně roztažen a na výšku zúžen. Vzduch tak vychází úzkou širokou štěrbinou, čímž křídlo generuje mnohem větší přítlak. Více informací o řešení McLarenu: zde.
Toro Rosso a Red Bull jej použilo na horní klapce. Tuto úpravu (krom nového dvoupatrového difuzoru či nové karbonové převodovky) Red Bull představil ale již v Barceloně, zachoval ji nicméně i pro Monte Carlo. Proč týmy sáhli používají tyto otvory na svých křídlech? Zvyšují totiž přítlak, klíčovou věc pro zdejší pomalý městský okruh.
Od dvou výše uvedených týmů se zcela liší úprava Force India, která byla také představena již v Barceloně. Využívá možnosti dané pravidly umístit uprostřed zadní části více než dvě uzavřené části. Indická stáj se zde rozhodla přidat malé křidélko nad ostatní díly. A v původní části je vyříznut malý otvor, podobně jako u McLarenu.
Monacké proměny zadních spoilerů
Protože závod v Monaku patří k nejpomalejším v celém seriálu Formule 1, týmy zde často představují pozměněné díly, které by jim pomohly na křivolakém okruhu přítlak. Podíváme se, jak zde McLaren, Red Bull a Force India upravily zadní části svých vozů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball