Stříbrní zde představili úplně nové zadní přítlačné křídlo s velkým výřezem uprostřed přední části hlavního (spodního) křídla. Tento otvor, který je podstatně větší a má dokonalejší tvar než tomu bylo u předchozí verze spoileru, ale McLaren jeho vyústění řeší jinak než konkurence - vzduch z něj nesměřuje přímo ven, protože ze zadu není otvor stejný - je uvnitř křídla v podstatě horizontálně roztažen a na výšku zúžen. Vzduch tak vychází úzkou širokou štěrbinou, čímž křídlo generuje mnohem větší přítlak. Více informací o řešení McLarenu: zde.
Toro Rosso a Red Bull jej použilo na horní klapce. Tuto úpravu (krom nového dvoupatrového difuzoru či nové karbonové převodovky) Red Bull představil ale již v Barceloně, zachoval ji nicméně i pro Monte Carlo. Proč týmy sáhli používají tyto otvory na svých křídlech? Zvyšují totiž přítlak, klíčovou věc pro zdejší pomalý městský okruh.
Od dvou výše uvedených týmů se zcela liší úprava Force India, která byla také představena již v Barceloně. Využívá možnosti dané pravidly umístit uprostřed zadní části více než dvě uzavřené části. Indická stáj se zde rozhodla přidat malé křidélko nad ostatní díly. A v původní části je vyříznut malý otvor, podobně jako u McLarenu.
Monacké proměny zadních spoilerů
Protože závod v Monaku patří k nejpomalejším v celém seriálu Formule 1, týmy zde často představují pozměněné díly, které by jim pomohly na křivolakém okruhu přítlak. Podíváme se, jak zde McLaren, Red Bull a Force India upravily zadní části svých vozů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Tajemství Jany Bouškové: S Vydrou čekala dítě, pak jí lékaři zachraňovali život!
-
James Middleton: Moje terapie byla snazší pro Kate a Pippu než pro naše rodiče
-
Cardi B přiznává: Lituji, že jsem kdy byla s Offsetem
-
Supermodelka Linda Evangelista přispěla k vytvoření ikonické obálky Vogue s princeznou Dianou
-
Tomáš Vartecký má s nástupkyní Anny K. velké plány! Jakou roli manželce svěřil?
-
GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus
-
GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
-
GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu
-
GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu