Aerodynamické proměny BMW

Kubica, Robert | foto: BMW Motorsport

BMW Sauber má letos problémy - vstup do sezóny se mu nevydařil a jejich monopostu chybí rychlost. Proto se zaměřují na rychlé vylepšování svého vozu s co nejmenším úsilím - díky kopírování technický řešení svých soupeřů.

Do Barcelony přivezlo BMW svůj balík s značně modifikovanou aerodynamikou. To zahrnuje změny na zadním křídle, kde byla přidáno 15 cm široké křidélko v jeho střední části. S tímto nápadem přišla původně Toyota, používá jej už i Ferrari. Toto dodatečné křidélko pomáhá zvýšit generovaný přítlak na zádi za cenu nepatrného zvýšení odporu, čímž zvyšuje aerodynamickou efektivitu zadního křídla. To bude velmi potřebné obzvlášť v příštím závodu v Monaku.

 
BMW představilo také nové bočnice, nový kryt motoru i přepracovaný nos, vůz je nyní také o něco lehčí. Difuzor u BMW zatím zůstává původní. Pracují samozřejmě i na dvoupatrovém, ale ten nasadí, až budou v BMW přesvědčeni o jeho přínosu pro svůj monopost.

Jak se změnila přední část vozu, jde vidět na následujícím obrázku. V horní části je starší verze, dole je F1.09 s novým nosem tak, jak jsme jej mohli pozorovat v Barceloně.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy