Vývoj systému probíhal v sídle Mercedes HPE (High Peformance Engines) v Brixworthu a podle slov víceprezidenta Mercedesu Norberta Hauga spolknul přibližně 60 milionů eur. McLaren zvolil klasickou elektronickou verzi, kdy nabíjení a vybíjení probíhá přes elektromotor, jako úložiště energie slouží soustava baterií a celý proces ovládá samostatná řídící jednotka.
Kompletní KERS má jen 25 kg, což by mělo být nejméně ze všech týmů, verze soupeřů jsou až o 10 kg težší. Navíc se McLaren chlubí tím, že jako jediný využívá systém na maximální výkon 82 koní.
Vzhledem k vysokým investicím a pokročilému stupni vývoje by Mercedes pravděpodobně rád dodával svou verzi ostatním týmům v případě schválení jednotného KERSu pro rok 2010.
1. Elektromotor (MGU – Motor/Generator Unit)
2. Řídící jednotka (KCU – KERS Control Unit)
3. Baterie
Celé úložiště energie se skládá z 86 článků svařených laserem. Baterie dodává firma A123 Systems a jedná se o LiFePo články (lithium-železo-fosfát). Ve srovnání s LiPo (lithium-polymer), které používají ostatní týmy, nabízí nižší energetickou hustotu, takže pro uložení stejného množství energie potřebují větší objem, ale jejich nabíjení je mnohem rychlejší, mají vyšší životnost a nehrozí u nich nebezpečí exploze při nárazu nebo provozu v extrémních podmínkách.
U McLarenu by tedy neměla hrozit podobná situace, jaká nastala u Kimiho Räikkönena v Malajsii. V jeho voze došlo ke zkratu, následnému přehřátí baterií a spuštění hasícího systému.
Na obrázku vidíme uložení elektromotoru u spodní části motoru, baterie jsou na dně levé bočnice (při pohledu zepředu), řídící jednotka naopak v bočnici pravé.
McLaren ukázal KERS
McLaren-Mercedes ohledně svého systému pro rekuperaci kinetické energie hýří sebevědomím a během víkendu v Bahrajnu veřejnosti jako první odhalil jeho vzhled a umístění ve voze.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball