Jak týmy narychlo upravují své difuzory

Hamilton, Lewis | foto: McLaren

Technická oddělení jednotlivých týmů horečně vylepšují své difuzory, aby tak dohnaly ztrátu na konkurenci, jež od počátku používá jejich dvojitou verzi. V Bahrajnu představila novou verzi této části Force India. Renault s McLarenem mírnou úpravu představily již v Číně.

Force India

Indická stáj byla po Renaultu druhým týmem, jenž v Bahrajnu představil svůj dvojitý difuzor. Jejich řešení se vyznačuje velmi širokým centrálním kanálem, který využívá maximální předepsanou šířku (50 cm) ke zvýšení přítlaku. Současně s difuzorem došlo i k přepracování předního křídla VJM02.


Renault

Renault představil nový aerodynamický balík, jenž zahrnoval dvojitý difuzor a upravené šasi, již na Fernandově voze v Číně, v Bahrajnu se ho dočkal i Nelson Piquet. Jak můžete vidět na obrázku, centrální kanál je také velmi široký. Druhé patro směřuje vzduch z otvorů před zadní nápravou, kde se stýká s podlahou. Odvádí tak vzhůru větší množství vzduchu, čímž generuje větší přítlak na zádi vozu.



McLaren

Na závěr se podíváme ještě na tým z Wokingu. Ti rovněž svůj difuzor představili již v Číně. Jejich difuzor obsahuje proti druhému patru něco navíc - malou dodatečnou klapku (viz červená šipka), která je navržená tak, aby zvýšila efektivitu střední části difuzoru.

 
U stříbrných se objevila ještě jedna velká zvláštnost - asymetrické bočnice. Levá strana vozu je širší, vydutější na zádi než ta druhá, obsahuje totiž většinu elektroniky a KERS. Liší se i řešení výfukové části. Marně lovím v paměti, jestli jsem už někdy v F1 viděl, že by jedna polovina vozu byla odlišná. Je to zvláštní, ale McLarenu to funguje.


 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy