Zajímavé aerodynamické prvky Toyoty

Trulli, Jarno | foto: Panasonic Toyota Racing

Přestože Toyota v kvalifikaci před Velkou cenou Číny příliš neslnila, když Jarno Trulli v ní skončil 6. a Timo Glock do závěrečné části ani nepostoupil, na voze jde vidět, že jej usilovně vyvíjejí.

Je to patrné z některých komponent v přední částí vozu, které slouží pro řízení vzdušných proudů. Jedním z nich je malé křidélko na tvarovaném krytu bočnice vozu. Jelikož je úplně ploché, zřejmě slouží ke snížení turbulencí vznikajících za předními koly, což vylepšuje tok vzduchu směrem k zadní části vozu.

Druhým vyznačeným prvkem je vertikální křidélko, jež je usazeno po obou stranách mezi koly pod nosem monopostu Toyoty. Jeho účelem je také lepší směrování vzduchu. V této oblasti používá také Renault podobné prvky pod nosem svého R29. Jsou zajímavé, protože součástí nových předpisů FIA pro letošní sezónu je zákaz podobných elementů na vozech, a trochu se divím se, že se proti nim zatím nikdo nezval. Správným přístupem se dá zřejmě obejít nejen omezení difuzorů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy