Difuzer Toyoty dvojitý? Kdepak, trojitý!

Trulli, Jarno | foto: Panasonic Toyota Racing

Tento týden byla u Odvolacího soudu v Paříži zamítnuta žaloba na týmy "difuzorové trojice." Toyota toho využívá a zachází opravdu do extrémů - nespokojuje se difuzorem dvojitým jako konkurence, ale rovnou s trojitým. Ten přivezla i na tento víkend do Šanghaje.

Toyota ke svému řešení přidala další vnitřní kanál odvádějící vzduch k těm stávajícím (na obrázku nahoře vpravo, modré šipky), což zlepšuje tok vzduchu. Inženýři si v zadní části opravdu vyhráli - proudy vzduchu navíc vzájemně spolupracují se spodní lištou zadního křídla (křidélko hned nad difuzorem) a zaobleným křidélkem na bočních stranách difuzoru (červená šipka).

Tyto části by společně měly podstatně zvýšit efektivitu hlavní dvojité části difuzoru a samozřejmě zvýšit generovaný přítlak na zádi vozu. I díky je zatím TF109 druhým nejrychlejším vozem startovního pole, přičemž na BGP 001 ztrácí kolem 0,2 desetin.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy