Při brudkém zpomalování během závodu šplhá teplota brzd až k neuvěřitelným 1000 °C. Monopost F1 například z rychlosti 200 km/hod na nulu zastaví za necelé 2 vteřiny na pouhých 45 metrech. Proto je chlazení brzdových kotoučů, ke kterému se nesmí používat žádná kapalina, při takovém množství energie uvolňující se v podobě tepla, kritické.
V Sepangu Toyota představila poměrně sofistikované řešení přívodu vzduchu (viz obrázek), k němuž využila tzv. "Venturiho efekt," jenž zlepšuje proudění vzduchu uvnitř brzdového kanálku, čímž se celkově zlepšuje chlazení brzd. Brembo navíc do Malajsie dovezlo vylepšené třmeny pro všechny týmy jež zásobuje. Mezi ně krom Toyoty patří i BMW Sauber, Brawn GP, Ferrari, Red Bull a Toro Rosso.
Toyota letos je letos v oblasti aerodynamiky velmi inovativní, což se jí vyplácí. Nanadarmo je v bodování mezi týmy na druhém místě hned za týmem Brawn GP. Před třetím BMW Sauberem a Renaultem má po dvou závodech slušný náskok o 12,5 bodů.
Technická finesa Toyoty - chlazení brzd
Toyota oplývá nejen výkonností, ale i zajímavými nápady. Po chytrém řešení difuzoru, jež používá již od závodu v Austrálii, do Malajsie přivezla zajímavé řešení brzdových kanálků.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Tajemství Jany Bouškové: S Vydrou čekala dítě, pak jí lékaři zachraňovali život!
-
James Middleton: Moje terapie byla snazší pro Kate a Pippu než pro naše rodiče
-
Cardi B přiznává: Lituji, že jsem kdy byla s Offsetem
-
Supermodelka Linda Evangelista přispěla k vytvoření ikonické obálky Vogue s princeznou Dianou
-
Tomáš Vartecký má s nástupkyní Anny K. velké plány! Jakou roli manželce svěřil?
-
GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus
-
GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
-
GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu
-
GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu