Technická finesa Toyoty - chlazení brzd

Glock, Timo | foto: Panasonic Toyota Racing

Toyota oplývá nejen výkonností, ale i zajímavými nápady. Po chytrém řešení difuzoru, jež používá již od závodu v Austrálii, do Malajsie přivezla zajímavé řešení brzdových kanálků.

Při brudkém zpomalování během závodu šplhá teplota brzd až k neuvěřitelným 1000 °C. Monopost F1 například z rychlosti 200 km/hod na nulu zastaví za necelé 2 vteřiny na  pouhých 45 metrech. Proto je chlazení brzdových kotoučů, ke kterému se nesmí používat žádná kapalina, při takovém množství energie uvolňující se v podobě tepla, kritické.



V Sepangu Toyota představila poměrně sofistikované řešení přívodu vzduchu (viz obrázek), k němuž využila tzv. "Venturiho efekt," jenž zlepšuje proudění vzduchu uvnitř brzdového kanálku, čímž se celkově zlepšuje chlazení brzd. Brembo navíc do Malajsie dovezlo vylepšené třmeny pro všechny týmy jež zásobuje. Mezi ně krom Toyoty patří i BMW Sauber, Brawn GP, Ferrari, Red Bull a Toro Rosso.

Toyota letos je letos v oblasti aerodynamiky velmi inovativní, což se jí vyplácí. Nanadarmo je v bodování mezi týmy na druhém místě hned za týmem Brawn GP. Před třetím BMW Sauberem a Renaultem má po dvou závodech slušný náskok o 12,5 bodů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy