Jak vypadají baterie KERSu u Ferrari F60

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Díky poruše KERSu v úvodním tréninku před Velkou Cenou Malajsie jsme měli příležitost nakouknout pod pokličku u Ferrari, konkrétně na to, jak vypadají baterie tohoto nového systému a kde jsou umístěny u monopostu F60.

Velké baterie KERSu u Ferrari jsou zapouzdřeny do krabice z uhlíkových vláken. Ta je umístěná v šasi F60, respektive v dutině v jeho spodní části. Nachází se tedy v místech, kde obvykle bývá palivová nádrž. Umístění baterií má tedy dopad na její velikost. Monopost F60 tak pojme o poznání méně paliva, než by bylo jinak obvyklé. Palivo se nachází navíc výše, nad pouzdrem s bateriemi, což také posouvá těžiště vozu vzhůru a vede k horší ovladatelnosti.



S menším množstvím paliva tak těžiště klesá více než je obvykle. Tyto výkyvy způsobují Ferrari velké problémy, protože s malým množstvím paliva je velice konkurenceschopné, čemuž nasvědčují i výborné časy v trénincích, kdy dokonce v tom druhém malajském skončili na první a druhé příčce. Když však vůz veze více paliva, nastává výkonnostní propad, se kterým si zatím stáj z Maranella neví rady.

KERS nabízí týmům výhody v podobě dočasného zvýšení výkonu, ale má i stinné stránky. Dopad na hmotnostní rozložení vozu a dynamičtější změny těžiště než tomu bývalo, k nim rozhodně patří.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy