Velké baterie KERSu u Ferrari jsou zapouzdřeny do krabice z uhlíkových vláken. Ta je umístěná v šasi F60, respektive v dutině v jeho spodní části. Nachází se tedy v místech, kde obvykle bývá palivová nádrž. Umístění baterií má tedy dopad na její velikost. Monopost F60 tak pojme o poznání méně paliva, než by bylo jinak obvyklé. Palivo se nachází navíc výše, nad pouzdrem s bateriemi, což také posouvá těžiště vozu vzhůru a vede k horší ovladatelnosti.
S menším množstvím paliva tak těžiště klesá více než je obvykle. Tyto výkyvy způsobují Ferrari velké problémy, protože s malým množstvím paliva je velice konkurenceschopné, čemuž nasvědčují i výborné časy v trénincích, kdy dokonce v tom druhém malajském skončili na první a druhé příčce. Když však vůz veze více paliva, nastává výkonnostní propad, se kterým si zatím stáj z Maranella neví rady.
KERS nabízí týmům výhody v podobě dočasného zvýšení výkonu, ale má i stinné stránky. Dopad na hmotnostní rozložení vozu a dynamičtější změny těžiště než tomu bývalo, k nim rozhodně patří.
Jak vypadají baterie KERSu u Ferrari F60
Díky poruše KERSu v úvodním tréninku před Velkou Cenou Malajsie jsme měli příležitost nakouknout pod pokličku u Ferrari, konkrétně na to, jak vypadají baterie tohoto nového systému a kde jsou umístěny u monopostu F60.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Netflix není jediný. Kde všude můžete sledovat filmy a seriály?
-
Zápal plic se nevyplatí podceňovat. Může vás i zabít
-
Soukupa nenahradí jen tak někdo: PRAVDA o astronomické sumě pro Dopitu!
-
Ariana Grande: Spontánní duet s fanouškem vytvořil nečekané spojení!
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul
-
"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu
-
Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso