Při oficiálním přestavení byl výfuk na voze vyveden nad kapotáž motoru, jak to jde vidět na následujícím obrázku.
Při testech však Ferrari přistoupilo ke zkrácení výfukových trubic, což je vidět na druhém obrázku vpravo (vlevo je pro srovnání původní verze pro rok 2009). Zajímavé je to, že dle původního znění technických předpisů pro letošní rok bylo řešení Ferrari legální. Ke změně došlo až po pozdější schůzce Technické pracovní skupiny (TWG) se zástupcem FIA Charlie Whitingem, při níž rozhodlo, že výfuky budou považovány za součást karoserie.
K upřesňění pravidel došlo proto, že panovaly obavy, že by týmy mohly využít různých tvarů výfuků k získání aerodynamických výhod, čímž by trochu ztratil smysl letošní zákaz přídavných aerodynamických prvků.
S různými tvary jsme se mohli setkat již v minulosti, na třetím obrázku je například 6 let staré Ferrari F2003 GA, jenž mělo tenké výfuky fungující rovněž jako ploutve pro lepší směřování vzduchu do patřičných míst na zádi monopostu.
Ferrari upravilo výfuky
Po představení nového vozu Ferrari F60 se z různých stran zvedla kritika na adresu řešní výfuků. Dle odborníků řešení nebylo v souladu s pravidly, Ferrari proto učinili následující změny na svém monopostu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Tajemství Jany Bouškové: S Vydrou čekala dítě, pak jí lékaři zachraňovali život!
-
James Middleton: Moje terapie byla snazší pro Kate a Pippu než pro naše rodiče
-
Cardi B přiznává: Lituji, že jsem kdy byla s Offsetem
-
Supermodelka Linda Evangelista přispěla k vytvoření ikonické obálky Vogue s princeznou Dianou
-
Tomáš Vartecký má s nástupkyní Anny K. velké plány! Jakou roli manželce svěřil?
-
GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus
-
GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
-
GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu
-
GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu