Nový aerodynamický kryt ráfku McLarenu

McLaren | foto: McLaren

Není tomu tak dávno, co McLarnen slavnostně představil svůj vůz, a už jsou patrné jeho modifikace. Dnes se zaměříme na boční kryt kol, který testovali stříbrní tento týden v Jerezu a který již doznal velkých změn.

Když ve Wokingu McLaren představil MP4-24, nikdo samozřejmě nečekal, že identický vůz nasadí i do prvního závodu v Melbourne. Změní se na voze ještě spousta věcí a monopost bude vypadat trochu jinak. Není na tom nic neobvyklého, ostatní týmy to nedělají jinak. Ostatně proč  by měly vytahovat hned všechny své trumfy a zbytečně inspirovat konkurenci? Klíčové věci je třeba do posledních co nejdéle schovávat.

První detail, na nějž se zaměříme, je boční kryt ráfku. Jak vypadal 16. ledna v den slavnostního přestavení nového vozu, vidíte na následujícím obrázku:


Plochy jsou rovné, žádné prolisy či náznaky tvarování, což je vidět nejen na krytu ráfku, ale i na bočním profilu předního křídla. Tyto strohé hrany nejsou optimální pro usměrňování toku vzduchu a aerodynamickou efektivitu, proto v těchto místech můžeme očekávat nejednu změnu.

McLaren si je toho vědom, a již tento týden nasadil při testech v Algarve něco jiného, než ukázal veřejnosti na oficiálních fotografiích MP4-14 (v podstatě 2 dny poté). Na novém monopostu je patrné nižší a širší přední křídlo (což je v souladu s předpisy pro letošní rok), čímž se mění obtékání vzduchu kolem vozu.

Během testů v Portugalsku představili evoluci krytu ráfku, jejž stříbrní zkoušeli již minulý rok. Nyní je navržen tak, aby co nejvíce profitoval ze změny předního křídla. Zatímco dříve boční profil spoileru směroval proud vzduchu na obě strany přední pneumatiky, nyní ho odklání hlavně na její vnější stranu.


Z obrázku výše (žel fotografii z testů se nám nepodařilo získat) je patrné, jak takového vnějšího toku nový kryt ráfku využívá. Náběžná hrana (šipka vlevo) posílá trochu vzduchu do malých otvorů (šipka uprostřed), jež pomáhají chladit brzdy, přičemž zbytek je odváděn od pneumatiky směrem k zadní části vozu, kde může být využit zadním spoilerem ke generování většího přítlaku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy