Změny v oblasti aerodynamiky byly vypracovány inženýry v rámci Pracovní skupiny pro předjíždění (Overtaking Working Group). Tyto nové předpisy mají za cíl:
1) snížit aerodynamickou citlivost vozů na turbulence,
2) zlepšit možnosti pro předjíždění,
3) zpomalit auta ve velmi rychlý zatáčkách.
Pro kompenzaci ztráty přítlak vlivem nové aerodynamiky byly znovu zavedeny hladké pneumatiky (poprvé od roku 1997, utíká to), jež zvyšují mechanický přítlak.
Jak jste si mohl všimnout na nových monopostech, jež některé týmy již představily, auta pro rok 2009 se velmi liší od svých předchůdců, chybí na nich spousta nadstavců (nyní jsou povolené jen v malé části - viz červená šipka na obrázku výše), křidélek, výfuků a chladících otvorů. Vozy tak vypadajií mnohem jednodušeji a design je celkově čistější.
Změny v aerodynamice pro rok 2009
Letos se dočkáme ve Formuli 1 mnoha změn. Krom opětovného zavedení hladkých pneumatik, možnost využít systém pro rekuperaci kinetické energie, z kokpitu ovládaného předního křídla také omezené aerodynamiky. A právě na ní se nyní podíváme.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Tajemství Jany Bouškové: S Vydrou čekala dítě, pak jí lékaři zachraňovali život!
-
James Middleton: Moje terapie byla snazší pro Kate a Pippu než pro naše rodiče
-
Cardi B přiznává: Lituji, že jsem kdy byla s Offsetem
-
Supermodelka Linda Evangelista přispěla k vytvoření ikonické obálky Vogue s princeznou Dianou
-
Tomáš Vartecký má s nástupkyní Anny K. velké plány! Jakou roli manželce svěřil?
-
GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus
-
GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
-
GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu
-
GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu