Změny v oblasti aerodynamiky byly vypracovány inženýry v rámci Pracovní skupiny pro předjíždění (Overtaking Working Group). Tyto nové předpisy mají za cíl:
1) snížit aerodynamickou citlivost vozů na turbulence,
2) zlepšit možnosti pro předjíždění,
3) zpomalit auta ve velmi rychlý zatáčkách.
Pro kompenzaci ztráty přítlak vlivem nové aerodynamiky byly znovu zavedeny hladké pneumatiky (poprvé od roku 1997, utíká to), jež zvyšují mechanický přítlak.
Jak jste si mohl všimnout na nových monopostech, jež některé týmy již představily, auta pro rok 2009 se velmi liší od svých předchůdců, chybí na nich spousta nadstavců (nyní jsou povolené jen v malé části - viz červená šipka na obrázku výše), křidélek, výfuků a chladících otvorů. Vozy tak vypadajií mnohem jednodušeji a design je celkově čistější.
Změny v aerodynamice pro rok 2009
Letos se dočkáme ve Formuli 1 mnoha změn. Krom opětovného zavedení hladkých pneumatik, možnost využít systém pro rekuperaci kinetické energie, z kokpitu ovládaného předního křídla také omezené aerodynamiky. A právě na ní se nyní podíváme.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Netflix není jediný. Kde všude můžete sledovat filmy a seriály?
-
Zápal plic se nevyplatí podceňovat. Může vás i zabít
-
Soukupa nenahradí jen tak někdo: PRAVDA o astronomické sumě pro Dopitu!
-
Ariana Grande: Spontánní duet s fanouškem vytvořil nečekané spojení!
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul
-
"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu
-
Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso