Změny v aerodynamice pro rok 2009

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Letos se dočkáme ve Formuli 1 mnoha změn. Krom opětovného zavedení hladkých pneumatik, možnost využít systém pro rekuperaci kinetické energie, z kokpitu ovládaného předního křídla také omezené aerodynamiky. A právě na ní se nyní podíváme.

Změny v oblasti aerodynamiky byly vypracovány inženýry v rámci Pracovní skupiny pro předjíždění (Overtaking Working Group). Tyto nové předpisy mají za cíl:

1) snížit aerodynamickou citlivost vozů na turbulence,
2) zlepšit možnosti pro předjíždění,
3) zpomalit auta ve velmi rychlý zatáčkách.

Pro kompenzaci ztráty přítlak vlivem nové aerodynamiky byly znovu zavedeny hladké pneumatiky (poprvé od roku 1997, utíká to), jež zvyšují mechanický přítlak.



Jak jste si mohl všimnout na nových monopostech, jež některé týmy již představily, auta pro rok 2009 se velmi liší od svých předchůdců, chybí na nich spousta nadstavců (nyní jsou povolené jen v malé části - viz červená šipka na obrázku výše), křidélek, výfuků a chladících otvorů. Vozy tak vypadajií mnohem jednodušeji a design je celkově čistější.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy