Fáze dobíjení
Systém pracuje ve dvou fázích - buď se dobíjí, nebo dodává uspořenou energii a dočasně zvyšuje výkon vozu (tzv. boost). Následující obrázek znázorňuje typické umístění hlavních součástí ve spodní části palivové nádrže. Protože je KERS poměrně těžký, kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti a co nejníže poleženému těžišti je u podlahy.
Ve fázi dobíjení je kinetická energie ze zadních brzd (1) zachycena elektrickým alternátorem/motorkem (2). Tento proces je řízen procesorem (CPU) (3), přičemž dochází k nabíjení baterií (4).
Fáze uvolnění energie
Ve fázi, kdy dochází k dočasnému zvýšení výkonu, elektrický alternátor/motor dodává souvislý tok uchované energie zpět motoru poté, co pilot zmáčkne tlačítko na volantu (5). Tato bonusová energie má hodnotu kolem 80 koňských sil a může být použita maximálně po dobu 6,6 sekund v každém kole.
Umístění hlavních součástí KERSu pod palivovou nádrží vede rovněž k jejímu objemovému zmenšení o 15 kg paliva (v loňské sezóně obvykle pojala 90 - 100 kg paliva). To výrazně ovlivní strategii zvláště na okruzích, kde bylo možno jet pouze na jednu zastávku v boxech. Systém navíc vyžaduje dodatečné chladiče baterií.
Mechanický KERS (z týmů dle mých informací bude používat pouze Williams) na rozdíl od elektrického, jejž jsme si nyní popsali, pracuje na podobném principu. Rozdíl je v tom, že zachycenou energii neukládá do baterií, ale do setrvačníku.
KERS - umístění ve voze a popis funkcionality
Jednou z novinek, jíž dle nových pravidel týmy mohou (ale nemusí) využít v letošní sezóně, je systém pro rekuperaci kinetické energie. Popíšeme si, kde ho ve voze najdete a jak funguje.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Michal David šokoval fanoušky! Teď prozradil, co ho k tomu vedlo!
-
Na veřejnost unikla slova z důvěrného rozhovoru Karla III.! Co lidem tají?
-
Na tohle Agáta Hanychová jen tak nezapomene! Promluvila o soudních sporech
-
Princ Harry a vévodkyně Meghan pořádně naštvali královskou rodinu!
-
Mahulena Bočanová: Strachy bez sebe o dcerku! Co se děje?
-
"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'
-
PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají
-
GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit