Změny v aerodynamice McLarenu v Číně

Hamilton, Lewis | foto: McLaren

McLaren pro závod v Číně učinil pár změn na svém voze a udržuje si rychlé tempo vývoje i letošního monopostu, aby Lewis Hamilton neztratil šance na titul mistra světa. Podíváme se na jednu konkrétní změnu v oblasti aerodynamiky.

Tým z Wokingu změnil upravil pro závod v Číně své bočnice: podstatně zmenšíl otvory pro vstup vzduchu uprostřed svého vozu po obou stranách. Tato úprava snižuje chladící schopnosti monopostu, ale vede k větší aerodynamické efektivitě. V Šanghaji si stříbrní tento kompromis na úkor chlazení mohli dovolit, jelikož tam jsou 2 dlouhé vysokorychlostní rovinky, které poskytují monopostu dostatečnou chladící kapacitu.



Proto byla do spodní části otvorů pro přívod vzduchu přidána zvláštní "vložka," jež redukuje tento vstup. Dochází tím ke snížení odporu vzduchu a turbulencí hned na přední částí bočnic, což pomáhá dosahování vyšších rychlostí na oněch dlouhých rovinkách. Přitom byl zachován adekvátní průtok vzduchu kvůli chlazení komponent uvnitř monopostu, aby se předešlo problémům se spolehlivostí.

Toto řešení McLaren již jednou v této sezóně využil - v Belgii, kde panovaly poměrně nízké teploty. Přívody vzduchu tam ale byly omezeny ještě ve větší míře než v Šanghaji, kde byli teploty o dost vyšší než během závodu ve Spa. Tento rozdíl dokládá následující obrázek s belgickou úpravou bočnic.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy