Ještě ve Velké ceně Itálie se Ferrari potýkalo se slabou trakcí, jež byla způsobena hlavně tím, že monopost nebyl schopen zahřát své pneumatiky (obzvláště zadní) dostatečně rychle, zvláště v chladnějších či mokrých podmínkách. Na McLaren evidentně ztráceli, zatímco Hamilton na Monze předjížděl jednoho soupeře za druhým, rudí se trápili.
Tento nedostatek také způsoboval, že jejich monopost F2008 byl v nevýhodě i při akceleraci ve srovnání s MP4-23. V předposledním závodu v Singapuru již byl znát obrovský pokrok v této oblasti. K tomu jim pomohlo měkčího, progresívnějšího nastavení třetího horizontálního tlumiče v a jeho dvou torzních pružin (viz žlutá šipka uprosřed obrázku), jež jsou součástí zadního zavěšení.
Třetí tlumič se skládá z wolframových (těžký kov) válců, které rotují uvnítř vnějšího pouzdra, kde pohlcují nárazy generované hrbolatým povrchem trati a obrubníky. Lepší nastavení tohoto zařízení společně se správnou volbou torzních pružin dramaticky zlepšila chování monopostu zvláště v zadní části. V Japonsku to očividně pomohlo Kimimu Raikkonenovi, který preferuje velmi stabilní záď ve svém nastavení (Felipe Massa se zaměřuje zase více na přední část vozu při hledání optimálního nastavení).
Čím Ferrari zlepšilo slabé stránky svého vozu
Ferrari na svého soupeře McLaren ztrácelo v chladnějších podmínká a v prvních kolech. Podařilo se jim s tím vyrovnat a snížit v této oblasti náskok svého největšího rivala. Čím to bylo a jak toho v posledních 2 závodech dosáhli?
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Netflix není jediný. Kde všude můžete sledovat filmy a seriály?
-
Zápal plic se nevyplatí podceňovat. Může vás i zabít
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul
-
"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu
-
Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso