Změny v aerodynamice vozu Renault R28

Piquet jr., Nelson | foto: Lotus F1 Team

Renault se v posledních závodech neuvěřitelně zvedl, což potvrdil dvěma vítězstvími v řadě. Za svůj úspěch vděčí i vylepšené aerodynamice, my se nyní podíváme na konkrétní 2 věci, které se v posledních závodech změnili.

Upravené bočnice
Většina týmů už zastavila práce na svých letošních vozech, ale Renault je v tomto výjimkou. Do Fuji přivezl značně upravený monopost R28. Bočnice vozu byly o dost zmenšeny vepředu v místě, kde jsou zaobleny. Vstup vzduchu je více zkosený (viz šipka). Toto řešení má obrovský vliv na aerodynamickou efektivitu - a tudíž i vyvážení vozu. Snižuje totiž odpor vzduchu a zvyšuje efektivitu difuzoru a zadního křídla.




Přední křídlo
Poprvé do Singapuru přivezl Renault dlouho vyvíjené a značně vylepšené přední křídlo, což již tam přispělo k mnohem lepší výkonnosti. Největší změnou na tomto aerodynamickém prvku je více hranatá přední část zadního profilu spoileru. Ta má nyní tvar zednické lžíce (v Monze byl zaoblený) - viz šipka uprostřed. Byly upraveny i bočnice spoileru, kde se objevila drobná křidélka (šipka vpravo). Vede to k lepšímu managementu toku vzduchu, což se pozitivně projevuje v dalších částech monopostu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy