Týmy během roku 2021 získají ztracený přítlak zpět, věří technický ředitel McLarenu

Změna pravidel pro rok 2021: zmenšení vertikálních příček uvnitř difuzoru | foto: Mercedes AMG F1 Team

Týmy Formule 1 se podle technického ředitele McLarenu Jamese Keye vypořádají se změnou pravidel a ztracený přítlak získají během roku zpět.

Pravidla byla po loňské sezóně zmrazena, a aby nemuselo docházet ani ke změně pneumatik, jenž se s nárůstem přítlaku musí vyrovnávat s čím dále větší zátěží, došlo ke změně pravidel v oblasti bočnicových panelů, brzdových kanálků, difuzoru a podlahy, která se musí po stranách zužovat.

To vše vedlo ke snížení přítlaku až o 10 %, čímž se podle Mercedesu vozy dostávají až na úroveň ze sezóny 2019. Jenže díky vynalézavosti inženýrů a neustálým pokrokům tento deficit týmy doženou. Již během prvních závodů budou podle Jamese Keye na loňských úrovních.

"Mělo to dopad na rychlý pokrok, k němuž teď u těchto vozů již delší dobu dochází. Svým způsobem to potřebujeme kvůli roku navíc, kdy jsou platná tato pravidla," popisuje zkušený inženýr McLarenu.

Změna pravidel pro rok 2021: výřezy v podlaze | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Kolem zbytku auta však stále existuje velký vývojový potenciál, dá se najít i v těchto změnách. Proto odhaduji, že na počátku sezóny většina získá vše zpět. Jestli to bude už v prvotní závodní specifikaci, těžko říct, ještě o tom ale nejsem 100% přesvědčený," pokračuje Key.

McLarenu se do prvního závodu podle něj na loňskou úroveň ještě nepodaří dosáhnout, ve vývoji však vidí prostor pro další zisky: "Naši specifikaci z prezentace se to trochu daří, závodní specifikace, kterou momentálně stále definujeme, bude o kus dále."

"Nemůžu vám tedy momentálně sdělit procenta, jak na tom budeme v prvním závodě. Řekněme však, že se budeme spíše pohybovat v řádu procent, než aby šlo o 110 %," prozrazuje dále technický ředitel třetího nejlepšího týmu loňského seriálu F1.

Změna pravidel pro rok 2021: menší brzdové kanálky | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Půjde o skutečnou výzvu," komentuje snahu vyrovnat se s redukcí přítlaku kvůli pravidlům, jež narušila i vyvážení aerodynamiky: týmy budou muset trochu snížit přítlak v přední části vozu, aby byl ovladatelný.

"Zatímco změny ubírají na přítlaku v zadní části, tak vás to nutí něco ubrat z přední části, abyste auto vyvážili. Dochází tedy ke globálnímu omezení přítlaku," dodává Key.

I když se podle něj týmy dostanou na předchozí úroveň aerodynamiky, tak kvůli robustnějším pneumatikám a vyšší hmotnosti letos překonávání traťových rekordů nečekejte - časy by naopak mohly být až o sekundu pomalejší.

Změna pravidel pro rok 2021: omezení deflektorů | foto: Mercedes AMG F1 Team

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy