Vettel: Náš vůz nám pořád dává velké šance

Vettelovi se před zítřkem moc předpovídat nechce | foto: Scuderia Ferrari

Černá série pokračuje: po problémech v Singapuru se nedaří Vettelovi ani v Malajsii, i když tady ještě není všechno ztraceno. Každopádně start z dvacáté nebo horší pozice na startu si zatím čtyřnásobný mistr světa vyzkoušel jen čtyřikrát.

Dvakrát to bylo na Toro Rosso - v Maďarsku 2007 a v Kanadě 2008 (start z boxů). Poslední, i když až 24. místo na startu mu připadlo po diskvalifikaci v Abú Zabí 2012, i tak se dokázal dostat do cíle na třetí příčce se ztrátou pouhých čtyř vteřin na vítěze, kterým tehdy byl Räikkönen. A loni v Singapuru čekalo Sebastiana 25 trestných míst a tudíž poslední místo, které přetavil v pátou příčku.

Sebastiane, je škoda, že jste dnes ztratil velkou šanci. Kdy jste cítil, že všechno není v pořádku?
Sebastian Vettel:
Velice záhy. Dopoledne jsme měli problém a rozhodli jsme se motor vyměnit. Pak jsem vyjel ven, všechno se zdálo být v pořádku, ale v instalačním kole v zatáčce 5 jsem najednou přišel o výkon. Měl jsem štěstí, že jsem se vrátil do boxů, abychom s inženýry zjistili, co se stalo, ale nemohli jsme problém odstranit. V podstatě jsem neměl dostatečný výkon - najednou mi chyběl tlak - ale prozatím nevíme, co je příčinou.

V jednu chvíli se zdálo, že byste mohl na trať znovu vyjet...
SV:
... ano, mysleli jsme na to a všechno tomu přizpůsobili: na vůz jsme nasadili správné pneumatiky a věděli jsme, že zhruba dvě minuty před koncem první části kvalifikace musíme vyjet. Spěchali jsme a pokoušeli se najít problém, proto jsme sundali kryt motoru. Nepřišli jsme ale na nic, proto jsme zkusili znovu nastartovat a sledovali, zda bude motor fungovat, ale inženýři zkontrolovali telemetrii a dali mi najevo, že stejný problém přetrvává - a bylo po kvalifikaci.

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Malajsii | foto: Scuderia Ferrari

Všichni očekávali souboj mezi vámi a Hamiltonem - ale k tomu vůbec nedošlo...
SV:
Samozřejmě, to, co se nám přihodilo, si nikdo nepřeje, zvláště tehdy, když cítíte že na to máte vy i auto. Bohužel jsme nebyli schopni to dokázat. Ale závod je až zítra, takže mě neodepisujte.

Bude to ale hodně těžký závod...
SV:
Ano, mám hořký pocit - ale takové jsou někdy závody. Bude to obtížný den, ale mechanici byli při řešení problémů fenomenální. Výměna motoru mezi třetím tréninkem a kvalifikací se rovná zázraku. Mysleli jsme, že to nakonec nedokážeme, ale nakonec se to zdařilo. Takže je škoda, co se přihodilo potom. Vůz je rychlý a zítra mám před sebou dost kol na to, abych se vrátil zpět.

Jak vysoko?
SV:
To je velice těžké. Vím jen to, že se dostanu zpátky, protože máme rychlé auto. A když se vrátím zpět do závodu, tak si myslím, že by to mělo být do čelní skupiny. Neumím to vyjádřit v číslech, protože víme, že se může přihodit cokoliv, takže to může být kamkoliv. Proto závodím. Chci, abychom dosáhli co nejlepšího výsledku - aniž bych přesně řekl jakého. Půjdu do toho s čistou myslí. 

Takže smůla se vás pořád drží?
SV:
Ne, protože na štěstí nevěřím. Samozřejmě existuje důvod, proč se to stalo, takže se musíme poučit a hlavně ujistit, že se něco podobného nestane znovu. Naštěstí se to přihodilo dnes, takže jsme ušetřili nějaké pneumatiky a můžeme si zvolit strategii - všechno tedy není úplně špatné.

Lewis Hamilton byl v roce 2010 v podobné pozici jako Vettel | foto: McLaren

V roce 2010 startoval Lewis z 20. místa a skončil šestý, vy jste tehdy vyhrál. Je možné dosáhnout něčeho podobného dnes s nynějšími vozy? Jak obtížné je předjíždění?
SV:
To záleží na závodě. Ano, máme v tomto víkendu rychlý vůz, takže bychom rozhodně měli být schopni získat hodně míst! Jak jsem právě uvedl, máme k dispozici víc pneumatik než ostatní, takže určitě něco vymyslíme v oblasti strategie - a kdyby vyjel safety car ve chvíli, která nám bude vyhovovat, mohlo by mě to vrátit do hry.

Jak devastující byla kvalifikace?
SV:
V mém případě vlastně k žádné nedošlo, tak jsem řekl klukům: "Nebojte se - máme rychlé auto a čeká nás dlouhý závod, abychom se mohli znovu chytit."

Mohl to být pro Ferrari skvělý víkend, protože Mercedes se trochu trápil - nakonec se ale Ferrari soužilo ještě víc. Je to nepříjemné?
SV:
V posledním závodě jsme všichni viděli, jak se mohou věci velice rychle změnit. Takže o to bych se až tak nestaral.

Jdete tedy do závodu s nadějí?
SV:
Zcela upřímně, nehledím příliš daleko do budoucnosti a co by z toho mohlo pro mě plynout. Je chytřejší, když postupujete krok za krokem. Ovšem, pokud bych si mohl vybrat, rozhodně bych raději začínal na pole-position a ne z posledního místa, protože první pozice tu znamená hodně., Ale teď už s tím nic dělat nejde...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy