Rozhovor s Arrivabenem: "Co měl Sebastian dělat? Létat?"

Maurizio Arrivabene má tentokrát o viníkovi kolize Kvjat - Vettel jasno | foto: Scuderia Ferrari

Ředitel závodního týmu Ferrari, Maurizio Arrivabene, po závodu v Rusku pro oficiální web Formule 1 hodnotí vyřazení Sebastiana Vettela Daniilem Kvjatem, smůlu a výkonnost Ferrari. Ztráta na Mercedes jej po vylepšení motoru překvapila. Naděje na titul se ale nevzdávají. Co hodlají učinit, aby situaci obrátili ve svůj prospěch?

Maurizio, jak reagoval Seb? Nemůže být moc šťastný...
Maurizio Arrivabene: No, úplně nevybouchnul. Ale všichni dokážou pochopit, že ani zdaleka nebyl šťastný. Odstoupil v závodě nedávno - a nyní podruhé. Nešlo o nic, s čím by mohl něco udělat. To vám opravdu úsměv na tváři nevykouzlí. Sebastian chce vyhrávat, a když se vám něco dostane do cesty, pak to je frustrující. V klidu jsme si o tom pohovořili, když přišel do garáže. Ale v klidu neznamená spokojeně.

Ferrari přišlo tento rok už o spoustu bodů, ať už kvůli nespolehlivosti či kvůli smůle. Jak velké máte obavy, že vám šampionát vyklouzává z rukou?
MA: Kdybych měl šampionát definovat, tak my souboje milujeme (smích). Vyhledáváme velké výzvy! To, co se přihodilo, je součásti DNA závodění. Nemyslím si, že by věci měly být vysvětlovány jako smůla - v pozadí jsou většinou lidské chyby. Raději se s těmito problémy setkám nyní než později v sezóně.

Ale samozřejmě, že musíme zajistit, aby se to už nestávalo. Pokud jde o šampionát: nevzdáváme se! Tým se nevzdá a my do toho od nynějška po příštích 17 závodů dáme veškerou svou energii! Stále zbývá 425 bodů. Takže pouze pět vítězství v příštích závodech může vše znovu otevřít. Nic není ztraceno a my se nevzdáváme!

Velká cena Ruska skončila pro Vettela po dvojnásobném nárazu od Kvjata už ve třetí zatáčce | foto: Scuderia Ferrari

Daniil Kvjat řekl, že Sebastian ohromně zpomalil...
MA: ...samozřejmě - Kvjat do něj narazil! Co měl Sebastian dělat? Létat?

Ale neviděl jste nic neobvyklého na telemetrii Sebastianova vozu? Poškození nebo defekt, který by jej zpomalil?
MA:
Obracet se k telemetrii není ten správný způsob, jak pohlížet na tuto situaci. Pokud se podíváme na obrázky, pak je to celkem jasné. Sebastian mi řekl, že se ho dotkl jednou - hned na začátku a jen trochu, ale ten druhý náraz byl docela tvrdý. A když se někoho dotknete jednou a on zpomalí, tak to neznamená, že se jej musíte dotknout podruhé.

Nepotřebujeme telemetrii na to, abychom to pochopili. Od svého prvního dne jsem vždy sliboval, že budu transparentní a upřímný. Naposledy v Číně jsem si na Kvjata nestěžoval - řekl jsem si, že dělal svou práci. Tentokrát nemůžu nalézt žádnou omluvu pro to, co se stalo.

Přejděme k výkonnosti Ferrari během víkendu. Nepřekvapila vás ztráta na Mercedes vzhledem k vylepšení, které jste nasadili?
MA: Na okruhu v Soči ano, překvapila mě. Věřte mi: nepřeji si, aby se to opakovalo.

Ferrari se v šampionátu se nevzdává - na řadu teď přijdou okruhy, které by jim měly sedět mnohem lépe | foto: Scuderia Ferrari

Řekl jste, že Ferrari se v šampionátu nevzdává. Co tedy uděláte jinak, abyste situaci otočili a získali lepší výsledky?
MA: Nejprve ze všeho musíme přestat dělat z naší strany jakékoliv další chyby. Za druhé: věřím, že naše výkonnost je mnohem lepší, než jsme doposud ukázali. Charakteristika okruhů, které jsou teď na řadě - a díky žetonům, které jsme utratili - nám pomůže. Samozřejmě, že ostatní nespí nebo na nás nečekají, musíme tedy bojovat.

Váš prezident Sergio Marchionne nebyl s výsledkem v Číně spokojený.  Mluvil s vámi o Rusku?
MA: Ještě jsem s ním nemluvil, ale potěšený určitě nebude.

Poškodil náraz nějaké části jako převodovku, což by mohlo vést k další penalizaci na roštu u Sebastiana?
MA: Nemám tušení. Náraz byl celkem tvrdý, obzvlášť do zadní části vozu. Ale dokud auto nebudeme mít doma, tak nemůžu nic říct. Ano, vypadalo dost poškozené. Ale jak moc a kde, to budeme muset analyzovat.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy