Rozhovor s Hemberym: Jak se změní pneumatiky v roce 2015?

Pirelli | foto: Pirelli

U Pirelli se celkem dobře vypořádali s přechodem na nové pohonné jednotky. Jezdci si sice někdy stěžovali, že jejich vozy na okruzích někdy příliš kloužou, ale jinak nevznesli tolik kritiky vůči italskému dodavateli pneumatik, jako v posledních letech. O minulé sezoně se pro italská média vyjádřil v rozhovoru Paul Hembery.

Když uvážíte změny v pravidlech, jak hodnotíte uplynulou sezonu?
Paul Hembery (PH):
„Myslím, že můžeme být spokojeni. Před sezonou jsme toho moc nevěděli. Vozy se úplně změnily, ale nám se podařilo najít kompromis: naše společnost se dokázala vyrovnat s přechodem na nové pohonné jednotky a vytvořila podmínky na dvě až tři zastávky v boxech na jeden závod, taková byla objednávka. Vzhledem na to, kolik bylo k dispozici testů, můžeme být spokojeni.“

Jak se změní směsi v roce 2015?
PH: „Pracujeme na struktuře pneumatik, možná trochu změníme i směsi. Kvůli nedostatku testů ale nemůžeme dělat příliš radikální kroky, to ale neznamená, že se nic nezmění. Jestli se na nás obrátí Strategická skupina, abychom připravili něco jiného, přizpůsobíme se. V současnosti jsou všichni spokojeni, takže pokračujeme jen v postupné modernizaci.“

Jak důležité je pro Pirelli zůstat jediným dodavatelem pneumatik pro F1?
PH:
„Víte, že my nevymýšlíme pravidla. Nemáme na výběr, jestli zůstaneme jediným dodavatelem, nebo jedním z mnohých. Ale F1 potřebuje monopolního dodavatele nejen kvůli nákladům, ale i kvůli principu stejných podmínek. Možná, že by byl dobrý i jediný dodavatel motorů. Co se týče Pirelli, dodáváme pneumatiky pro 170 různých mistrovství, od otevřené konkurence po monopol. Působíme na vysoké úrovni, v mnoha šampionátech máme monopolní postavení, protože jak jsem už řekl, jde o rovnocenné podmínky účastníků závodů. Není to lehké, když nemáme konkurenci, snažíme se o vysoký adrenalin, ale konec konců nejde o mistrovství pneumatik, ale o mistrovství jezdců a závodních vozů.“

Potěšil by vás i jiný dodavatel pneumatik, kdyby o tom rozhodlo vedení F1?
PH:
„Vše závisí na pravidlech, v současnosti to není možné.“

Od návratu Pirelli do F1 uplynuly čtyři roky, reakce byla různá. Rozčiluje Vás kritika fanoušků, jezdců a týmů? Jak složité je reagovat na jejich kritiku vzhledem na to, co se od Vás požaduje?
PH:
„Mnoho lidí ví, že my děláme naši práci na objednávku. Byly i závody, kdy byly vozy stabilní, proto to bylo nudné. Musel se vzbudit zájem a podařilo se to. Po změnách v pravidlech není nutné moc měnit, letos jsme byli svědky neuvěřitelných závodů, proto jsme nemuseli zvolit agresivní přístup k změnám. Za dva-tři roky se možní situace změní, a když závody znovu budou monotónní, možná přijde žádost něco změnit.“

Pro následující sezonu jde všechno podle plánu? Jaké změny můžeme očekávat od Pirelli?
PH:
„Jak jsem řekl, změn nebude mnoho. Možná budou nějaké korekce v superměkké směsi, aby se zlepšila přilnavost. Ale nebude to nic mimořádného.“

Jak vnímáte současné neshody mezi špičkovými týmy a ostatními? Nemá to vliv na reputaci F1?
PH:
„Neshody byly vždy. V F1 byly vždy silné a slabé týmy, některé odešly, některé změnily majitele. Bylo to i v zlatém věku výrobců automobilů. Před deseti lety byly v F1 čtyři nebo pět výrobců automobilů, teď jsou dva nebo tři. To je prostě sport, tak tomu bylo vždy. Doufám, že se najde řešení a v následující sezoně bude na startu 22 vozů, které absolvují všechny závody.“

Marussia vynechala tři závody, Caterham dva. Jaký to mělo vliv na Váš kontrakt?
PH:
„Žádný problém. Smlouva s Marussií už neplatí, uvidíme, jak to bude s Caterhamem.“

Jestli se už Marussia a Caterham neúčastní závodů F1, jaký vliv to bude mít na Pirelli?
PH:
„My jsme přivezli pneumatiky na všechny závody, i když jsme nevěděli, kdo se jich účastní. Byli jsme ve zvláštní situaci, stála nás nějaké peníze. Bez ohledu na jejich problémy jsme byli připraveni.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy