Sauber jezdil v Jerezu s provizorním aerodynamickým balíkem, do Bahrajnu s novinkami

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Šéfka Sauberu se ohlíží za prvním testováním v Jerezu, kde se tým trápil s elektronickým brzdovým systémem na zadní nápravě. Na voze C33 se objevil pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem, do Bahrajnu zamíří s novými křídly a početnými vylepšeními.

Jak byste shrnula test v Jerezu?
Moniša Kaltenbornová: Jsme s prvním testem spokojeni. Naše auto bylo připraveno včas. Fakt, že C33 fungovalo na dráze od prvního dne je krásný výsledek týmu. Velká pochvala patří všem, kdo se na něm podíleli.

Co bylo cílem?
MK: Chtěli jsme zjistit, jestli mechanické a všechny ostatní systémy fungují. Auta jsou kvůli novým pohonným jednotkám letos velmi složitá, my jsme však již ve skutečnosti dosáhli dobré úrovně. Samozřejmě, že bylo také důležité nasbírat hodně dat. Máme hodně práce: zanalyzovat data a realizovat vylepšení.

Jezdci však nebyli spokojeni s elektronickým brzdným systémem (brake-by-wire).
MK: Nejen jezdci, ale ani inženýři s ním nebyli spokojeni. Šlo v první řadě o softwarový problém. Dokázali jsme to sice v průběhu testu zlepšit, stále tam je však prostor pro další zlepšení. Naši inženýři jsou však přesvědčeni, že mají s naším motorovým partnerem do příštího testu dost času na vyřešení těchto slabin.

Co si myslíš o časech na kolo?
MK: Je velmi obtížné posuzovat časy na kolo, protože se každý tým věnoval odlišnému programu včetně množství paliva. Pneumatiky byly dalším důležitým faktorem ke zvážení. Oba naši jezdci se trápili s jejich zahříváním.

A rozhodně jim nepomohlo ani to, že jsme měli na autě pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem. To však nebylo překvapením. Věděli jsme, co očekávat. Naší nejvyšší prioritou byla připravenost od prvního dne testování, abychom mohli jezdit a nasbírat co nejvíce dat.


Adrian Sutil s novým Sauberem C33 v Jerezu (foto: Sauber Motorsport AG)

Kdy poprvé uvidíme Sauber C33 s novou aerodynamikou?
MK: V podstatě jde o velmi rozsáhlý balík. Plánujeme dovézt většinu dílů na auto k prvnímu testu v Bahrajnu. Bude zahrnovat nová přední a zadní křídla, bočnicové panely a několik dalších drobných prvků na voze. Několik dalších částí přijde na řadu ve druhém testu v Bahrajnu.

Jak hodnotíte výkonnost různých výrobců motorů?
MK: Znovu, to je v této fázi těžké posuzovat. Jedinou věc, kterou můžete srovnat, je množství kol, které týmy s danými motory ujeli. A tady je pořadí jasné: Mercedes, Ferrari, Renault. Ale srovnávat výkonnost je momentálně nemožné, také proto, že ještě neodhalili své karty. Jsem si jistá, že se to do prvního závodu v Melbourne v tomto ohledu bude měnit. Momentálně jde pouze o náhled. Bude to vzrušující!

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy