Můžete v šampionátu konstruktérů skončit druzí?
Fernando Alonso: Mercedes bude o body obírat Lotus a opačně, nejdůležitější však je, abychom byli na pódiu. Pokud se to bude v následujících čtyřech závodech dařit, pak to nebude problém.
V tomto závodě jsi byl opět za Sauberem poháněným motorem Ferrari. Je to pro tebe frustrující a byl způsob, jakým jsi jej předjel, známkou té frustrace?
FA: Ne, nejsem frustrovaný. Abych byl upřímný, tak Sauber učinil v minulých závodech krok vpřed, obzvlášť poté, co Pirelli znovu zavedlo pneumatiky z loňského roku. Dostávají se zpět na výkonnostní úroveň jako loni. Pérez a Kobajaši byli velmi dobří a Kobajaši tady v Suzuce ve skutečnosti skončil na pódiu, což dokazuje, že Sauber je v tomto závodě silný.
Dosahují o něco nižších maximálních rychlostí než my nebo ve srovnáni v Koreji jezdili s velmi nízkým přítlakem, takže jsme měli šanci a bylo to dobré. Ale skončit čtvrtý nebo pátý, to zas tak velký rozdíl není, jen několik bodů navíc pro tým. Takže jsem spokojený, ale nic víc k tomu ve skutečnosti nemám co říct.
Zdá se, že Ferrari se po změně pneumatik Pirelli trápí. Je tohle příčinou nebo tým jednoduše není schopen vyvíjet auto?
FA: Problémem je náš vývoj. Nedokázali jsme se přizpůsobit pneumatikám nebo nerealizovali kroky, které jsme plánovali. V červenci jsme dorazili na závody s některými vylepšeními, která na papíře vypadala dobře, ale na dráze tomu už tak nebylo. Myslím, že to zpomalilo zlepšování našeho vývoje, které jsme měli mít.
"Problémem je náš vývoj," říká Fernando Alonso k poklesu formy Ferrari
(foto: Scuderia Ferrari)
Pirelli jsou další věcí. Je jasné, že některé týmy trochu výkonnosti ztratily, jiné získaly - jako například Sauber, jak už jsme řekli. Změny ale museli učinit, protože pneumatiky explodovaly. Nešlo tedy o to pomoci jednomu týmu více než jinému. Došlo ke změně proto, abychom mohli pokračovat v závodění v šampionátu, takže jsme s tím nic nemohli dělat.