Boullier o změnách pneumatik, závodu v Barceloně, odchodu Allisona a vývoji vozu

Räikkönen, Kimi | foto: Lotus F1 Team

Rozhovor s šéfem Lotusu Ericem Boullierem o závodě v Barceloně, o změnách pneumatik uprostřed sezóny i o odchodu technického ředitele Jamese Allisona.

Hodně se hovoří o pneumatikách a nyní bylo oznámeno, že přijdou změny. Co na to říká tým?
Eric Boullier: Neexistuje mnoho sportů, kde by došlo k tak podstatné změně v klíčové součástí v průběhu sezóny. Jen si představte okamžik, kdy by se v poločase změnily rozměry hřiště jen kvůli tomu, že by fotbalový tým nestíhal běhat tak rychle jako soupeř.

Takto mohou vypadat nadcházející změny, které jsou trochu frustrující, a já jen doufám, že nebudou příliš extrémní. Je jasné, že se Pirelli ocitlo v obtížné situaci a pod tlakem z různých míst.

Když jsme minulý rok navrhovali vůz pro rok 2013, všechny týmy obdržely od Pirelli informace a všichni odvedli svou nejlepší práci na vývoji šasi, které by co nejlépe využije vlastností pneumatik. Dokonce jsme [v Brazílii] ke konci sezóny jezdili s experimentálními pneumatikami pro sezónu 2013, aby nám pomohli s potvrzením našich vývojových cest.

Jako v každé sezóně odvedly některé týmy v oblasti svých návrhů lepší práci než ostatní, a někteří piloti jsou přizpůsobivější než ostatní vůči změnám vozu i pneumatik. Je frustrující, když vyvinete auto podle nějaké sady specifikací pneumatik, které jsou pro všechny stejné, aby vám uprostřed sezóny bylo řečeno, že budou změněny.

Přesto máme tým talentovaných designérů a inženýrů, kteří budou pracovat dvakrát tak tvrdě, aby zajistili, že se těmto změnám přizpůsobíme, abychom zůstali co nejvíce konkurenceschopní.


Kimi Räikkönen na startovním roštu minulou neděli v Barceloně (foto: Lotus F1 Team)

Minulý rok tým oslavil v Monaku 500. velkou cenu. Jak bys ohodnotil první závody druhé pětistovky?
EB: Od minulého roku v Monaku jsme získali dvanáct pódiových umístění včetně dvou vítězství - v Abú Zabí loni a v Austrálii letos, takže odvádíme dost dobrou práci. Jako všichni v motorsportu nejsme zcela spokojeni, dokud nevyhráváme závody a nevedeme šampionáty, o to se rozhodně snažíme.

Pro Romaina to byl v Barceloně krátký závod. Jak zajistíte, aby se podobná chyba znovu neopakovala?
EB: Bylo to pro Romaina a pro celý tým frustrující. Vůz Formule 1 se skládá z mnoha dílů a přes všechny ty kontroly občas k nějakému selhání dojde. Náš technický tým ihned přijel opatření, identifikoval problém a od Monaka dále navrhl novou část.

Byl to pro Kimiho opět v podstatě dokonalý závod?
EB: Je jasné, že Kimi jedzí momentálně velmi dobře a naše auto je schopné pravidelně podávat dobré výkony. Existují určité oblasti, v nichž se chceme zlepšit, co se týče vozu a týmu. Zatím jsme ale měli letos na všech tratích velmi dobrý základ, Monako nás proto naplňuje nadějemi.


Radost z dalšího druhého místa (foto: Lotus F1 Team)

Jak tým reagoval na změny v technickém oddělení?
EB:
Máme velmi silné technické oddělení skládající se z mnoha lidí. Dokresluje to sílu talentu v Enstone, které si dokážeme vychovat, a Nick Chester na přijetí své nové role už nějakou dobu pracoval.

Pro vůz E21 připravujeme spoustu novinek, reagujeme i na dodatečnou výzvu v podobě nadcházejících změn pneumatik. Věříme, že výkonnost a vývoj vozu můžeme udržet, zatímco zároveň budeme vyvíjet vzrušující auto pro rok 2014 a nová pravidla.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 22 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy