Jak se cítíš po letní přestávce, kdy míříte do Spa?
James Allison: Bylo to trochu divné, protože přestávka mezi Maďarskem a Spa je tak dlouhá vzhledem k té, kterou jsme měli v minulých letech. Předtím jsme se zastavili po jednom závodě, měli dva týdny volna, a pak zamířilo přímo k dalšímu.
Tentokrát bylo volné období týden před či po uzavření [továren]. Tým je netrpělivý při návratu na trať a závodění s E20, ale rozhodně jsme uvítali ty dny navíc pro výrobu nových dílů, které po Maďarsku tvoříme.
Jaké nové díly budou na voze?
JA: Docela dost odlišných kousků. Hodně jsme se soustředili na přípravu pro Monzu, která následuje ihned po Spa a vyžaduje jedinečný aerodynamický balík. Jedná se pouze o jeden závod, vyžaduje však celou novou sadu křídel a neúměrné množství práce. Také jsme se soustředili na způsobilost jezdit s novým zařízením ve Spa, budeme-li mu dostatečně věřit.
Když už hovoříme o tom "zařízení," máme pro něj nějaký název?
JA: Více se mi zamlouvá "zařízení", protože to má nádech Dr. Strangleova, ale většina lidí jej nazývá DDRS.
Lotus bude mít ve zbytku sezóny pro vývoj současného vozu 2 x více prostoru než v minulých letech (foto: Lotus F1 Team)
Jak by Spa mělo sedět vozu E20?
JA: Pokud bude o víkendu sucho, spadá Spa do kategorie okruhů, na kterých si věříme nejvíce, takže jsme všichni vzrušeni tím, že tam míříme. Pokud bude o víkendu pršet, bude se jednat o mnohem otevřenější otázku - pro všechny týmy, ne jen pro nás. Ve Spa prší často, takže na tuto možnost musíme být připraveni.
V této sezóně máme za mokra různé zkušenosti, nevlídné počasí panovalo zejména během kvalifikací. V Silverstone jsme na tom byli za mokra v pořádku, ale v Německu jsme se trápili se zahříváním pneumatik do provozního rámce.
Pokud by mělo ve Spa dojít ke stejné situaci, povaha zatáček a zátěže pneumatik by měla stačit pro vytvoření potřebného tepla v gumě, takže si neděláme přehnané starosti. Upřednostnili bychom suchý víkend, ale konkurenceschopní bychom měli být za každého počasí.
Za sucha by měl okruh v Belgii maximálně vyhovovat, na mokré trati to bude otevřenější pro všechny týmy (foto: Lotus F1 Team)
Kolik výsledků vývoje ještě na voze E20 uvidíme?
JA: Tento rok jsme vývoj letošního a příštího vozu uspořádali jinak, než v minulých sezónách, což nám dává více než dvojnásobný prostor pro vývoj současného vozu po uzavření továrny. Tato svoboda v pozdější fázi sezóny byla vykoupena tím, že jsme se dříve v tomto roce intenzivněji věnovali vývoji příštího vozu.
Doufáme, že tento přístup by měl přinést ovoce při vývoji obou aut. Monopost E20 se rozhodně nepropadl ve srovnání s našimi soupeři, a vůz pro příští rok v této fázi vypadá slibně.