Allison o výkonech Lotusu v kvalifikacích, v Německu si chtějí vyšlápnout na Ferrari

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Technický ředitel Lotusu James Allison věří v dobrý výsledek na Hockenheimu. Hovoří o problémech s alternátory, novém vybavení v boxech a příčině horší výkonnosti v kvalifikacích než v závodech.

V Silverstone nebylo tak horko, abyste řádně prověřili alternátor, zda se neobjeví podobné problémy jako ve Valencii. Dělá vám další horký závod starosti?
James Allison: V Silverstone nebyly problémy. Renault Sport na ně zareagoval ve Valencii velmi rychle a před Silverstone přijal protiopatření. Rovněž nám poskytly rady k provozu auta, aby se alternátoru ulehčilo.

Kvůli těmto faktorům si jsem docela jistý, že jsme se v pohodě dostali do oblasti, v níž jsou alternátory v pořádku. Ve Viry si však neodpočinou. Budou na tom dále pracovat, dokud si nebudou absolutně jisti spolehlivostí, což může závod či dva trvat.

Silverstone byl první závod s našimi vylepšenými pistolemi, maticemi a násadami - jak to šlo?
JA: Opravdu jsem jimi potěšen. Neměli jsme nejrychlejší zastávku víkendu, ale všechny čtyři byly velmi dobré. Nyní jsme na stejné úrovni jako ostatní řádně konkurenceschopné týmy v této důležité součástí  závodu. Myslím, že v dalším průběhu sezóny vystřihneme několik opravdu působivých časů.

Jak se konečně prosadit v kvalifikaci? V závodě neustále sledujeme nejrychlejší kola a konzistentní rychlost.
JA: Dostáváme se do toho. Silverstone nás vůbec netěší. Když se podíváte na naše jízdy ve třetím tréninku, očekával bych, že budeme bojovat o první řadu nebo s jistotou o druhou. Jenže kvalifikace byla trochu narušena deštěm, takže bych z toho nevyvozoval žádné vážnější závěry. V kvalifikacích však děláme pokroky, v Hockenheimu zasáhneme do bojů o první dvě řady.


Lotus chce v Německu bojovat s Ferrari a utéct McLarenu (foto: Lotus F1 Team)

Je to tím, že vozy nedokáží přimět pneumatiky k fungování v prvotních kolech?
JA: Naše auto je pozoruhodně šetrné ke svým pneumatikám. Ačkoliv se jedná zejména o dobrou vlastnost, trochu nás to brzdí v jediném kole. Jak se však sezóna vyvíjí, zlepšuje se naše poznání o tom, jak nejlépe s touto vlastností zacházet a věříme, že se naše kvalifikační rychlost zlepší.

Poslední myšlenky před Německem?
JA: Doufáme v podobně silnou výkonnost obou našich pilotů v závodě, o něco lepší v kvalifikaci. S trochou štěstí bychom mohli začít nahánět Ferrari v boji o druhou příčku v šampionátu a možná i trochu odskočit McLarenu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy