Lotus v Číně zrychlí auto o 0,2 sekundy, snaží se vylepšit i posilovač řízení pro Räikkönena

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Technický ředitel Lotusu James Allison hovoří o novinkách, které vezou do Číny, i o specifických požadavcích Kimiho Räikkönena na posilovač řízení, s nímž zatím stále není úplně spokojený.

Co si po dvou závodech myslíš o rozložení sil?
James Allison: Díky výkonnosti vozu jsme o něco veselejší. Ačkoliv jsme naši skutečnou rychlost předvedli pouze v kvalifikaci a v závěru závodu v Sepangu, tak si myslím, že můžeme v pohodě usuzovat, že máme dobrou rychlost jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Naše opotřebení pneumatik se zdá být dobré, když zvládneme nastavení, a kvalifikační rychlost dokážeme přenést i do závodu.

Co se na voze v Číně změní?
JA: Vezeme nové díly, které by nám měly přinést 0,2 sec zrychlení v čase na kolo. Možná to nezní jako moc, ale vzhledem k tomu, jak je to letos vyrovnané, se jedná o velkou věc. Snad to bude o něco více, než přivezou ostatní.

Jsou na voze některé oblasti, na něž by se měl vývoj zaměřit především?
JA: Musíme pokračovat ve zlepšování vozu v časech na kolo, a proto se zaměřujeme na všechny oblasti. Specifickou oblastí, kterou jsme vytipovali pro zlepšení, jsou časy zastávek v boxech. Tímto směrem soustředíme více úsilí inženýrů. Zkoumáme matice kol a pistole. Když se podíváme na naše soupeře, pak je jasné, že se v této oblasti dá čas získat.


Grosjean toho po slibných kvalifikacích v závodech zatím moc nepředvedl
(foto: Lotus F1 Team)

Jaké výzvy skýtá pár zámořských závodů, které se jeden hned po sobě?
JA: Jedná se zejména o logistické výzvy, plánování a výrobu, abyste byli dostatečně vybaveni pro dva závody, jelikož mezi nimi nemáte příležitost něco doplnit.

Zámořské závody jedoucí se hned po sobě jsou rovněž vyčerpávající pro závodní tým, který musí pracovat mezi dvěma podniky bez přestávky. Dny jsou velmi dlouhé, není čas na odpočinek. A to přicházejí po náročném období předsezónního testování.

Z pohledu vývoje známe program dlouho dopředu a tým se v Enstone snaží poskytovat díly v souladu s tímto harmonogramem. Znamená to, že neplánujeme velká vylepšení pro druhý z těch závodů následujících hned po sobě, protože k tomu v podstatě ani není příležitost.

Do jaké míry se Čína shoduje s Bahrajnem v požadavcích na monopost?
JA: První dvě dráhy, které jsme navštívili - Albert Park a Sepang - kladou nadprůměrné požadavky na aerodynamickou efektivitu se slušným počtem rychlých a středně-rychlých zatáček. Šanghaj a Bahrajn kladou o trochu větší důraz na pomalejší zatáčky.

S naším vozem jsme včetně předsezónních testů jezdili na čtyřech okruzích, z nichž ne všechny vyžadovaly super aerodynamiku - a vůz E20 byl silný všude. Proto míříme do Číny a Bahrajnu s očekáváním dobré výkonnosti.

Tým má dva nové piloty, kteří se do F1 vracejí po přestávce. Myslíš, že od nich můžeme očekávat ještě lepší výkony?
JA: Myslím, že od obou můžeme rozhodně očekávat zlepšení. S tím, jak se Kimi cítí v našem voze pohodlněji, bude schopen jezdit lépe.

Romain odvádí velmi dobrou práci v kvalifikaci, ale jeho skutečnou závodní výkonnost jsme ještě letos neviděli, jelikož byla v obou případech omezená. Vše ukazuje zatím na to, že bude schopný podávat dobré výkony, jakmile se závod rozjede, takže v tomto směru nemáme žádné obavy.


Kimi za deště v Sepangu (foto: Lotus F1 Team)

Jaké jsou poslední zprávy o nastavení řízení pro Kimiho - odpovídá už přesně jeho představám?
JA: Žel se nejedná o tak jednoduchou úpravu jako o přehození tlačítek na volantu. Naše poslední nastavení poskytuje Kimimu dostatečnou pomoc ve vysokých rychlostech, v zatáčkách s vysokým zatížením, ale stále jsme mu nedali posilovač řízení, který nabízel takovou finesu, kterou by si přál.

V této oblasti dosahujeme pokroku, ale způsob Kimiho řízení spočívá v nalezení limitu na přední nápravě a pak tomu jemně přizpůsobuje vůz. To může udělat pouze tehdy, když mu řízení poskytuje výbornou zpětnou vazbu. Usilovně pracujeme na tom, abychom mu poskytli perfektní vybavení, díky němuž by mohl v kvalifikaci zrychlit o těch několik posledních desetinek.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy