Zaplnil Kimi mezeru, kterou v týmu zanechal Robert Kubica?
Alan Permane: Jsme na počátku. To, co můžeme říct je, že do týmu zapadl extrémně dobře. Jednou oblastí, v níž je extrémně silný, je jeho konzistence při dlouhých jízdách. Z toho poznáte, jak bude pilot dobrý - ne jen z okamžité rychlosti, ale z toho, jak ji dokáže udržet. Často vidíte jezdce, jak během dlouhých jízd zajedou rychlé kolo, pomalé kolo, udělají chyby - ale Kimi ne.
Potřebujete ze strany Kimiho vedení?
AP: Piloti tým nevedou. Nepotřebuje stád na piedestalu a říkat nám, jak bychom měli pracovat. Důvěra závisí na tom, odkud vedení přichází, a on si ten respekt a důvěru získá, protože pozorujeme, že ví, co dělá.
Nemá dobrou technickou pověst, zdá se však, že jste u něj v této oblasti zatím nenašli žádnou slabinu.
AP: Jeho zpětná vazba je excelentní. Jeho znalosti různých map motoru a diferenciálu jsou výborné. Nevidím důvod k tomu, proč by se mělo říkat, že není dobrým pilotem pro vývoj.
Takže zcela věříte, že je rychlý?
AP: Celkem jsem s tím byl spokojený po testu ve Valencii [s Renaultem R30], ale těžko se to hodnotilo. Kimi tvoří s novým vozem silný balík.
Kimi v kokpitu nového Lotusu E20 (foto: Lotus Renault GP)
Snese srovnání s ostatními skvělými piloty, jako jsou Michael Schumacher, Fernando Alonso a Robert Kubica?
AP: Cítil jsem to už od jeho první jízdy. Můžete pozorovat, že je výjimečným pilotem. Například když přecházíme s nižšího množství paliva na vyšší a spočítáme, jak by se měly lišit časy na kolo a on se vždy přesně ve svém prvním kole do toho trefí. Horším pilotům to trvá déle, než to začnou cítit.