Williams: Za méně efektivnější foukání nemohl jen Cosworth

Cosworth | foto: www.cosworthformula1.com

Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan v rozhovoru pro Autosport označuje klíčové slabiny loňského monopostu, které řešily před novou sezónou. Zmiňuje se také o jejich problematickém foukání, výhodách nového motoru Renault a přístupu k návrhu převodovky a KERSu.

Jaké byly klíčové slabiny loňského auta, které jste řešili?
Mark Gillan: Obecně jsme museli vylepšit všechny oblasti. Auto bylo poměrně těžké, měli jsme problémy se spolehlivostí, s nekonzistencí dílů a větší degradaci aerodynamické výkonnosti při zvýšených nárocích na chlazení v teplejších podmínkách. V těchto oblastech jsme si dali za cíl se zlepšit.

Výfukový difuzor byl další slabinou Williamsu, částečně kvůli motoru Cosworth, s nímž jste jezdili. Je pro vás zákaz foukání výhodou?
MG: Nemohl za to pouze dodavatel motorů. My jsme se foukání začali věnovat pozdě, takže si za to můžeme částečně sami. Nikdy neztratíte to, na co přijdete, proto bylo důležité, že se nám podařilo tomu přijít na kloub a pochopit to. Porozumění dopadu současných pravidel a to, jak se s nimi vyrovnat, bylo klíčovým procesem.

Máte širší užitek z přechodu na motory Renault, než jen to, že budete mít lepší motor?
MG: Jedná se o pohonnou jednotku, která vyhrála šampionát. Poskytuje nám o dost více flexibility, obzvláště v záležitostech jako jsou provozní teploty vody a oleje, rovněž ve schopnostech jejího mapování. To vše navíc k nižší degradaci výkonu v průběhu životního cyklu motoru. Poskytuje nám to více volnosti při provozování auta a aerodynamického uspořádání bočnic.


Pastor Maldonado s letošním vozem FW34 při testech v Jerezu (foto: Williams F1 Team)

Jaký přístup jste zvolili k návrhu převodovky a KERSu?
MG: Jak převodovka, tak i KERS jsou evolucí z minulého roku. Cílem bylo zajištění výkonnosti a spolehlivosti, s níž jsme se  na počátku loňska trápili a velmi jsme se snažili to vyřešit. Podstoupili jsme na dynamometru spoustu vytrvalostních jízd před tím, než jsme vyrazili na trať. KERS je náš vlastní, ale s Renaultem sdílíme tolik informací, kolik potřebují, a my nasloucháme jakékoliv zpětné vazbě, která je nám poskytována.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 13 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy