Williams o závodě v Indii: Nová podlaha fungovala, čísla z tunelu sedí

Williams | foto: Williams F1 Team

Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Indie a hodnotí výkonnost jejich vozu FW33. Je spokojen s jeho posledním vylepšením, časy na kolo i s pneumatikami. V Abú Zabí podle něj bude tým schopen postoupit do závěrečné části kvalifikace, byť si Maldonado bude muset odpykat trest za nasazení devátého motoru.

Můžeš popsat technické výzvy nového Buddhova mezinárodního okruhu?
Mark Gillan: Jednou z největších byla ta logistická: zajistit, aby všechny díly pro auta dorazily včas. Naštěstí máme výborný koordinační tým a vše dorazilo na okruh včas.

Co se týče ježdění, dráha byla extrémně zaprášená a v každé části se velmi rychle vyvíjela. To trochu zastíralo degradaci pneumatik a stěžovalo srovnávání výkonnosti měkké a tvrdé sady ve všech částech před samotným závodem.

Williams odvedl před Velkou cenou Indie spoustu práce na simulátoru. Kolik jemného dolaďování vyžadovalo auto před tím, než vyrazilo na trať?
MG: Naše příprava byla velmi dobrá a během víkendu jsme v oblasti nastavení museli udělat velmi málo úprav.

Jak bys ohodnotil výkonnost FW33 na indickém okruhu?
MG: Mezi Koreou a Indií jsme učinili slušný pokrok ve výkonnosti, obzvlášť v rychlosti při delších výjezdech, k čemuž pomohlo vylepšení podlahy, které odpovídalo číslům z aerodynamického tunelu.

Pojďme si říct něco o pneumatikách. Udělalo Pirelli při zpětném pohledu dobře, když k závodu přivezlo měkkou a tvrdou směs?
MG: Chápu důvody, proč Pirelli přivezlo tvrdé a měkké pneumatiky. Co se týče opotřebení pneumatik a celkové výkonnosti, fungovaly obě směsi mnohem lépe, než jsme čekali. Rubensova dlouhá jízda na tvrdých pneumatikách byla během závodu konzistentní a poměrně rychlá.

Pastorův úvodní den tréninků byl narušen. Nakolik to ovlivnilo jeho pokroky ve zbytku víkendu?
MG: Jakákoliv ztráta času na dráze naruší celkové přípravy na víkend a jako tým se velmi snažíme takovým prostojům zabránit. Pastor přesto odvedl v kvalifikaci dobrou práci a jeho tempo v závodě před poruchou převodovky bylo dobré.


Pastor Maldonado za volantem monopostu Williams FW33 v Indii
(foto: AT&T Williams)

Rubensovy časy na kolo byly ke konci závodu hodně konkurenceschopné. Jak velkým povzbuzením to pro tebe bylo?
MG: Jak jsem se zmínil, udělali jsme s vylepšením podlahy krok správným směrem a Rubensovo závodní tempo bylo velmi dobré jak na tvrdých, tak i na měkkých pneumatikách, přestože musel brzy do boxů kvůli poškození svého předního křídla.

Na řadě je Abú Zabí. Rubens se tam loni kvalifikoval jako sedmý - myslíš si, že FW33 má potenciál na postup do závěrečné části kvalifikace?
MG: Musíme zajistit, abychom měli bezproblémový víkend, pak bude možné, abychom do Q3 postoupili, byť Pastor bude muset v Abú Zabí použít po závadě převodovky z Indie devátý motor a tudíž kvůli penalizaci startovat o deset míst více zezadu. Rubens pojede s čerstvým osmým motorem.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 20 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy