Michael o výkonnosti ve Spa a Maldonadově incidentu s Hamiltonem

Williams | foto: Williams F1 Team

Pastor Maldonado o víkendu ve Spa-Francorchamps získal po dlouhých 28 letech další body pro Venezuelu. Posledním skórujícím krajanem byl Johny Cecotto v roce 1983. Jak byl s výkony svých pilotů spokojený technický ředitel Williamsu Sam Michael? A jak fungovaly nové díly na voze FW33?

Pastor získal ve Spa svůj první bod v šampionátu. Jak byste shrnul jeho výkonnost?
Sam Michael: Pastor jel velmi dobře, kdy z 21. místa skončil v Belgii desátý. V některých fázích na tom byl dokonce ještě lépe, ale poškodil ho výjezd safety-caru, protože zrovna před tím stavěl. Celkově odvedl skvělou práci.

Pastor v kvalifikaci kolidoval s Lewisem Hamiltonem. Jaká byla vaše reakce na penalizaci v podobě odsunu o pět míst na roštu?
SM: Trest udělený po schůzce s komisaři chápu a respektuji ho.

Jak nedostatek jízd za sucha v pátek a v sobotu ovlivnilo přípravy týmu na závod?
SM: Znamenalo to, že se těžce hledaly odpovědí na provedená srovnání aerodynamiky. Také jsme neměli žádná data týkající se degradace pneumatik. Bylo to však stejné pro všechny.

Trpěl monopost FW33 nadměrným opotřebením pneumatik za sucha, jak to bylo u mnoha ostatních týmů?
PM: Ne. Setkali jsme se sice s nějakými puchýři, obzvlášť na Pastorově voze, ale měli jsme to zcela pod kontrolou.

Tým do Spa přivezl spoustu aerodynamických novinek. Jak si vedly?
SM: Všechna vylepšení fungovala dobře.


Tým poprvé nasadil do závodu nové zadní křídlo pro nižší úroveň přítlaku (foto: AT&T Williams F1)

Rubens zajel třetí nejrychlejší kolo závodu. Naplňuje vás to důvěrou před dalšími podniky?
SM: Své kolo zajel dva kola před koncem a navíc na čerstvé sadě pneumatik. Více mě povzbudila závodní výkonnost, průměrně jsme na vítěze ztráceli 0,7 sec/kolo. V některých částech závodu jsme jezdili stejně rychle jako ta nejlepší auta.

Na řadu přichází Monza. Jak si podle vás FW33 povede během Velké ceny Itálie?
SM: Bude to podobné jako ve Spa-Francorchamps s nízkým odporem na úkor přítlaku na zadním křídle.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy