Rozhovor s Michaelem: Nejen o novinkách a výkonnosti Williamsu v Kanadě

Williams | foto: Williams F1 Team

Williams nám po závodě v Kanadě poskytl tradiční rozhovor se svým technickým ředitelem Samem Michaelem, který zpětně hodnotí aerodynamické novinky, výkonnost vozu FW33, pneumatiky Pirelli či dvě DRS zóny.

Rubens v Kanadě získal další body pro Williams. Jak bys shrnul výkonnost FW33 na okruhu Gilla Villeneuva?
Sam Michael: O víkendu jsme učinili dobrý krok správným směrem, obzvlášť ve vývoji našeho difuzoru využívajícího tok výfukových plynů.

Jak fungovaly aerodynamické novinky na voze?
SM: V Kanadě jsme jezdili s novým difuzorem, brzdovými kanálky a deflektory. Měli jsme také upravené přední křídlo, ačkoliv jsme s ním nezávodili kvůli vlastnostem, jež nesedí okruhu v Montrealu.

Pro závod byl předpovídán déšť. Nastavili jste alespoň jeden z vozů pro déšť, ačkoliv byla kvalifikace suchá?
SM: Ano, při nastavování obou vozů jsme mysleli na déšť.

Jak si během závodu vedly přechodné a mokré pneumatiky Pirelli?
SM: Pneumatiky se v těch podmínkách držely opravdu dobře, co se týče míry opotřebení a degradace.


Williams do závodu nenasadil ani zajímavé nové zadní křídlo, které testoval během tréninku
(foto: Williams F1)

V určité fázi musel být závod kvůli dešti na dvě hodiny přerušen. Jaké změny jste na voze během té doby učinili?
SM: Mohli jsme vykonávat pouze opravy spojené s nehodou auta, jelikož nám předpisy neumožňují změny v nastavení.

Nakolik efektivní byly dvě DRS zóny, jakmile začala trať ke konci osychat?
SM: Je to těžké řádně to posoudit, protože obrovskou roli při předjíždění sehrávaly pneumatiky. Určitě to nebyla špatná věc, jsem si tedy jistý, že se to v budoucnu vyzkouší znovu.

Na řadě je Valencie. Jaká jsou vaše očekávání před Velkou cenou Evropy?
SM: Pro Velkou cenu Evropy máme další úpravy difuzoru, naším cílem je dostat se v kvalifikaci i v závodu s oběma vozy do první desítky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy