Řekněte nám něco o své letošní přípravě.
V posledních letech jezdím do hor do Francie, mám to tam rád. Mám rád sníh, mám rád, když je tam moje rodina, bílé Vánoce a tak. Nejdřív jsem tam chtěl jezdit jen proto, ale zároveň je skvělé být ve vysoké nadmořské výšce – všechno je pak mnohem těžší, takže když se vrátíte do nížiny, hned cítíte rozdíl. Mám tedy rád ježdění do hor a trénování tam. Ale taky mě to baví. Vzbudit se a jít na výstup – za to neexistuje náhrada. Myslím, že je to dobré i pro psychiku. Pro duši je skvělé být na tak krásných místech.
Cítíte se teď víc fit než jindy na začátku sezóny?
Rozhodně ano. Loni jsem před sezónou také prošel velmi dobrým tréninkem, ale každým rokem se adaptujete o trochu víc a letos jsem začal o něco dřív a měl jsem lepší program. Trénovali jsme dvakrát třikrát denně. Bylo to opravdu efektivní. Když jsem se vrátil, byl jsem si s kamarády zaběhat a šlo to tak lehce! Prvních pár týdnů je neuvěřitelně snadných a když se to vrátí do normálu, vaše úroveň je pořád vyšší.
Podepsal se na tréninku i hmotnostní aspekt, když jsou vozy letos těžší?
Ne, mám velké štěstí, že jsem docela lehký. Když jsem měl za týmového kolegu Hekkiho, bylo to neuvěřitelné, protože on nevážil nic. Měl nějakých 60 kilo nebo tak nějak. Porovnávali jsme si hmotnosti a já si říkal: „sakra, musím se dostat na jeho váhu,“ ale nikdy jsem nedokázal tolik zhubnout! Větší výhodou ale tehdy bylo, že jste mohli v autech přenášet víc váhy. Teď, když víme, že můžeme přenášet jen jedno procento, 45,5 - 46,5 rozložení váhy, není to už takový rozdíl.
Co jste dnes měli na programu?
Dnes jsme měli na programu porozumění pneumatikám. Jasně, jsme ve starém autě, které se chová jako staré auto, jen s nízkým přítlakem. Opravdu šlo jen o to, získat představu, jak se pneumatiky chovají a jak se o ně starat a přimět je ve správnou dobu správně pracovat. Bylo dost snadné se do toho dostat, ale nejezdí se s nimi lehce a dost rychle odcházejí při delší jízdě, to je zajímavé.
Jaký to byl pocit, sedět ve starém autě a být obklopený novými?
Docela fajn, líbilo se mi to. Od té doby, co jsem ve formuli jedna, jsme měli náš vůz na prvních testech. Vždycky to bylo nové auto a hodně jsme se snažili, aby na prvním testu bylo. Obecně jsme jedni z prvních, kdo představují nový vůz, a docela se mi líbí, že jsme to letos udělali jinak, skoro každý už nové auto ukázal a my ne. Příští týden to bude zajímavé, snad se to vyplatí.
Překvapilo vás něco z toho, co jste tu dnes viděl?
Ne.
Dostal jste se za někoho s nastavitelným křídlem? Viděl jste ho v akci?
Ne. Neviděl jsem to v pohybu a nevím, jestli to ostatní používají. Předpokládám, že ano – stejně jako KERS. Na simulátoru to vypadá docela v pohodě, celkem snadno se to používá. Když jsme měli KERS, bylo toho docela dost, na co jsme museli myslet a co jsme museli v průběhu kola udělat. Oni (tým) to rozdělili a nám řekli, že máme 100% na startu, pak ve druhé zatáčce řekli, ať použijeme 20%, v šesté zatáčce 45% a tak dál. Když tohle rozdělili čtyřikrát, pětkrát za kolo, museli jste se pořád dívat na palubní desku a extrémně se soustředit. Teď ale máme to a ještě zadní křídlo. My jsme ale přišli na to, jak to přimět dobře pracovat.
Dozvěděl jste se toho hodně o nových pneumatikách?
Hned, jak jsem vyjel....myslím, že třetí kolo bylo moje nejrychlejší. Bylo hodně snadné se do toho dostat, nebyl jsem tak ztuhlý, jak jsem čekal. Šlo to dobře. Naučili jsme se hodně o pnaumatikách a dobrých nastaveních, které je šetří a tak. A Jenson bude zítra pracovat na programu, který nám pomůže porozumět ještě víc.
Váš otec minulý týden řekl, že jste motivovanější než normálně, je k tomu nějaký důvod?
Ne, myslím jen, že jsou teď věci v mém životě lepší a cítím se lépe. Dokážu dokonce zaměřit víc energie na vyhrávání než v minulosti, to je úžasné. Je skvělé tu být, jsem spokojený se svým životem, protože loni jsem se dostal na nějaké body. Myslím, že ke každému roku přistupuji stejně, ale někdy prostě trénink nejde tak dobře nebo jste vyčerpaní povinnostmi, které máte, nebo jistými věcmi. Letos to bylo mnohem přehlednější a trénink byl lepší a přínosnější. Cítím se mnohem lépe ve vztahu k autu a vždycky chci víc. Nikdy to nemůžete dost chtít!
Budete letos mít otce poblíž, jako manažer Paula di Resty bude přítomen na některýh závodech.
Odvedl fantastickou práci, aby dostal Paula do série a evidentně je dost nadaný, aby Paulovi zajistil jízdy, což je skvělé. Bude chodit do práce podporovat Paula, ale samozřejmě, je to můj táta, takže bude chodit po pitlane tam a zpátky. Je to s ním teď ale velmi dobré.
Lewis Hamilton se letos cítí být v dokonalé duševní rovnováze. Situace s otcem se urovnala a zdá se, že mladému Britovi nic nebrání v tom, aby znovu útočil na titul mistra světa. Podaří se mu to?
Teď, když máme rychle odcházející pneumatiky, znamená to, že nyní bude závodění důležitější než kvalifikace?
Zdá se, že mezi směsmi je větší rozdíl, nebo si to aspoň myslí někteří lidé a já nevím, jestli v tom byl pro nás takový rozdíl.Ale loni jsme měli jednu zastávku a teď je degradace obrovská a pro někoho to bude znamenat nutnost dvou tří zastávek. Myslím si, že je to dobře. Vlastně se mi nelíbilo loni stavět jenom jednou, bylo to podle mě méně vzrušující než dvě tři zastávky, co jsme dělali dřív. Doufám, že letos jich budeme dělat víc, protože je to pak dramatičtější.
A co váš jezdecký styl?
Každý rok musíte reagovat jinak, v kvalifikaci i v závodě, abyste šetřili pneumatiky, takže to i letos bude takové.
Jste rád, že budete i letos bez manažera?
Doufám, že během následujících několika týdnů vám budu moct dát vědět, jak to vypadá. Bude to pozitivní a nebude mě to rušit od práce, některé věci prostě bude ošetřeny lépe, než když jsem se o sebe staral sám!
Takže jste si vybral manažera?
Mám pár kandidátů a rozhoduji se, kterého vyberu. Dám vám vědět, až se rozhodnu.
Zkoušel jste nový vůz na simulátoru?
Zkoušeli jsme. Věc se má tak. Když se v Abú Zabí testovalo, měli jsme model pneumatik na starém autě s velkým přítlakem. Pak jsme přijeli sem a pneumatiky se trochu změnily, je tu o něco menší přilnavost. A samozřejmě je to trochu jiné na simulátoru, ale vrátíme se a vložíme nějaké informace o pneumatikách a jejich chování. Otestujeme je znovu a uvidíme, jaké to bude.